افتتاح نمایشگاه فرهنگ شهر با حضور سفیر دانمارک بمناسبت هفته صنایع دستی

 اولین نمایشگاه فرهنگ شهر با هدف معرفی توانمندی های صنایع دستی استان و فرهنگ، هنر و ابعاد مردم شناسی این خطه از ایران اسلامی، با حضور مسئولین استانی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان، نماینده وزارت امور خارجه در استان، معاونت فرهنگی دانشگاه بیرجند، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و سفیر کشور دانمارک در محل میدان اول مدرس بیرجند عصر روز سه شنبه 4/3/95 افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، در این نمایشگاه که جمعی از صنعتگران در رشته های معرق و سوخت نگار وب، قلمزنی روی مس، سفال و سرامیک، نقاشی روی سفال، رودوزی های سنتی و گلیم و عروسک های روستای تاجمیر و... حضور داشتند بخشی از موزه مردم شناسی خصوصی شامل: البسه، سکه ها و اشیاء و وسایل به جهت آشنایی مردم با پیشینه های فرهنگی شهرستان و موزه زبان انگلیسی با معرفی کتب و رسایه ها و منابع فارسی و انگلیسی و برپایی سیاه چادر عشایری جهت آشنایی مردم با زندگی عشایری در حاشیه خیابان مدرس بر پا شد.
در این نمایشگاه غرفه ای از صنایع دستی توسط انجمن حمایت از بیماران هموفیلی برپا شد که کلیه درآمد حاصل از فروش این غرفه و کمک های مردمی به این نمایشگاه به بیماران هموفیلی و بیماران خاص اختصاص می یابد.
 این نمایشگاه که با همت جمعی از دستگاههای اجرایی بویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همت و تلاش موسسه آموزشی خوارزمی بیرجند در منزل ضیائی برپا شد، کلیه غرفه ها با زبان انگلسی نیز معرفی شده است. 
در مراسم افتتاح این نمایشگاه حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی استان یپرامون اهمیت فرهنگ شهر و معرفی آن به گردشگران و اهمیت و جایگاه صنایع دستی بعنوان صنعت خورد اما با ارز آوری بالا و یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان صحبت کرد.
لازم بذکر است: این نمایشگاه توسط سفیر دانمارک افتتاح شد و از تاریخ 4/3/95 بمدت 10 شب در محل فلکه اول مدرس بیرجند بمناسبت هفته صنایع دستی بر پا خواهد بود.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 139503068