وام می خواهید به نمایشگاه بیایید

نماینده صندوق کارآفرینی امید با اشاره به درنظر گرفتن تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از صنایع دستی داخل کشور گفت: تسهیلات این صندوق، بدون بهره و تا سقف 100میلیون تومان است که به تولیدکنندگان صنایع دستی که معدل کار مناسبی داشته باشند اختصاص پیدا می کند.

ناهید کشاورزی نماینده صندوق کارآفرینی امید در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا در مورد حضورشان در بیست وششمین نمایشگاه صنایع دستی گفت: صندوق کار آفرینی امید در راستای رسالتی ک دارد در جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک و خانگی هر ساله سعی دارد تا با شرکت در نمایشگاه های مختلف شرکت کند تا با ارتباط با اینگونه تولیدکنندگان از صنعتگران مختلف به خصوص صنایع دستی تولید داخل کشور و ایجاد اشتغال گام بردارد.

وی افزود: در این نمایشگاه صنایع دستی نیز بر همین راستا ارتباطات خوبی برقرار شد و سعی کردیم تا با رجوع به غرفه های مختلف آنها را با زمینه خدمات حمایتی خود، آشنا کنیم.

کشاورزی با اشاره به اینکه در سال های اخیر کاربری های صنایع دستی در کشور دچار تغییراتی شده است، اظهار کرد: با پایین آمدن قیمت محصولات مختلف صنایع دستی این امکان فراهم شده است تا این محصولات در سبد هر خانوار قرار گیرد و به این ترتیب وارد خانه ها شود که این فرصتی برای حمایت از تولیدکنندگان این صنایع است.

نماینده صندوق کارآفرینی امید در نمایشگاه صنایع دستی از تفاهمنامه این صندوق با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشور خبر داد و تشریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه و با اعلام سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تولیدکنندگان صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه در قالب وام هایی تا سقف 5میلیون تومان حمایت صورت گرفته است تا بدین نحو آنها با تامین هزینه های رزرو غرفه، رفت و آمد و دیگر هزینه های جاری بتوانند در نمایشگاه حاضر شوند.

وی با بیان اینکه سعی می کنیم در نمایشگاه با مراجعه به غرفه های مختلف آنها را در زمینه خدمات حمایتی و تسهیلات صندوق تعاون توسعه آشنا کنیم، ادامه داد: بعد از گرفتن مشخصات کارگاه ها و تولیدات صنعتگران در حوزه صنایع دستی ضمن ارزیابی، محصولات را نسبت به ظرفیت بازار آن استان نیز سنجیده می شود که اگر معدل کار مناسب بود نسبت به اقدامات حمایتی و اختصاص تسهیلات اقدام صورت می گیرد.

کشاورزی با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به صورت قرض الحسنه، بدون بهره و تا سقف 100میلیون تومان است، گفت: هم اکنون در همه بخش ها شاهد حمایت از صنایع دستی هستیم که باتوجه به ظرفیت هر استان هم اکنون در استان های سیستان و بلوچستان از سوزن دوزی، همدان از سفال، کرمانشاه از فرش، هرمزگان از حصیربافی، تهران از مهره های زینتی و اصفهان از منبت  ملیله کاری حمایت هایی صورت گرفته است.

نماینده صندوق کارآفرینی امید در نمایشگاه صنایع دستی تصریح کرد: سعی می کنیم که تسهیلات درنظر گرفته شده همچون سابق به صورت خرد نشود تا از طرح هایی که در قالب یک کارگاه و فعالیت چند نفر تولید و فروش صورت می گیرد، حمایت انجام شود.

صندوق کارآفرینی امید از زیرمجموعه های نهاد ریاست جمهوری است که هم اکنون آقای نوراله زاده باحکم رییس جمهوری، به عنوان مدیرعامل این صندوق مشغول به فعالیت است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1395030812