مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ صنایع دستی را ابزاری تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بر کیفیت تولیدات این حوزه در گیلان و شهرت جهانی آن تاکید کرد.

پ
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در هتل ایران رشت با اشاره به نقش پر رنگ صنایع دستی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به شعار انتخاب شده سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر \" اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل\" ، یکی از بهترین راهکار ها برای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی، توسعه صنایع دستی است.
وی اذعان نمود: صنایع دستی حاصل روح لطیف و آئین هر قوم و ملت است که خصوصیات فرهنگی اقوام را منعکس می سازد و با مخاطب نوعی ارتباط غیرکلامی و احساسی ایجاد می نماید.
این مسئول دنبال نمودن این صنعت کهن توسط هنرمندان را اقدامی هویت ساز خواند و افزود: در سالهای اخیر رونق صنایع دستی ایرانی چشمگیر بوده و این امتیاز با ورود تولیدات این حوزه به بازارهای خارجی قوت بیشتری به خود می گیرد.
علیزاده با بیان اینکه گیلان استانی پیشتاز در احیای صنایع دستی و هنرهای سنتی است، به تعدد مراکز تولید و عرضه صنایع دستی و نیز بازارچه های دائم و موقت آن اشاره نمود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بازاریابی تخصصی و نوین را از الزامات فروش و انتشار صنایع دستی دانست و بیان داشت: این اداره کل با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات متخصصین حوزه بازاریابی و فعالان تجاری در جهت مرتفع ساختن این نیاز تلاش می نماید.
وی؛ برندسازی تولیدات مختلف گیلان را عنصری موفق در توسعه این صنعت در استان خواند و گفت:  صنایع دستی شاخص هر شهرستان و هر منطقه از استان با کیفیتی ممتاز با نام و نشان شایسته روانه بازارهای جهانی می شود و در این بین می توان به شالبافی ماسال، بامبو لاهیجان، مروار آستانه و.... اشاره کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در سالهای اخیر جزو اولویت های این اداره کل بوده و توانسته زمینه خودکفایی در این حوزه را فراهم آورد.
علیزاده، رفع مشکل بیمه ای هنرمندان و فراهم نمودن زمینه حضور این تولیدکنندگان در بازارهای جهانی را از اقداماتی دانست که با جدیت از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان دنبال می شود و مساعدت دیگر دستگاه های اجرایی را می طلبد.

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395030819