10 محصول صنایع دستی خراسان‌شمالی دارای برند است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: فقط 10 محصول صنایع دستی خراسان‌شمالی دارای برند است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی عابدی با اشاره به وجود 51 رشته صنایع دستی فعال در این استان افزود: از این تعداد 11 رشته به ثبت ملی رسیده اند  و سه اثر نیز توانسته است مهر یونسکو را دریافت کند.

وی با بیان اینکه برای دریافت برند برای محصولات صنایع دستی باید خود صنعت گر اقدام کند، ادامه داد: این اداره کل فقط نقش حمایتی را از صنعت گر برای دریافت برند خواهد داشت.
عابدی با اشاره به اینکه موضوع برند برای فعالان حوزه صنایع دستی این استان موضوع جافتاده ای است، اظهار کرد: اما هنوز این امر همانند بحث بسته بندی موضوعی نوپاست و دریافت برند برای تمامی محصولات امری زمان بر خواهد بود.
وی در ادامه تصریح کرد: 15 هزار نفر از هنرمندان فعال استان در زمینه تولید محصولات صنایع دستی در فهرست تولیدکنندگان این صنعت در این سازمان ثبت شده اند.
این مقام مسئول تاکید کرد: این در حالی است که شماری از هنرمندان فعال در این صنعت بدون معرفی خود به این سازمان در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
وی توضیح داد: بیشترین تعداد از این هنرمندان در زمینه تولید دست بافته‌های داری، نساجی سنتی و صنایع چوب و چرم مشغول به تولید محصول هستند.
عابدی در پاسخ به این سوال که گردش مالی سالانه این هنرمندان از محل وجود تولیداتشان چه مبلغی است، گفت: در سال گذشته با توجه به فروشگاه‌های صنایع دستی که در طول سال برگزار همچنین بازارچه‌هایی که برای فروش این محصولات فعال شدند براساس آمار رسمی حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان از تولیدات صنایع دستی هنرمندان استان به فروش رفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1395033126