برگزاری 153 دوره آموزشهای کوتاه مدت صنایع دستی در خراسان جنوبی

 از ابتدای سال 1394 تاکنون در استان خراسان جنوبی تعداد 153 دوره آموزشهای کوتاه مدت صنایع دستی در رشته های مختلف و متنوع صنایع دستی برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی، حسین عباس زاده معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل گفت: از مهمترین زمینه های توسعه و رشد صنایع دستی استان و تحقق برنامه ها و اهداف اقتصاد مقاومتی  برگزاری دوره های آموزشی است که انتظار می رود علاوه بر توسعه و ترویج ،زمینه های اشتغال پایدار را هم شامل شده و رونق کسب و کار هنرمندان و صنعتگران را به همراه داشته باشد .

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال 1394 تاکنون در کل استان تعداد 153 دوره آموزشهای کوتاه مدت صنایع دستی در رشته های مختلف و متنوع صنایع دستی (حوله بافی ،جاجیم بافی ،رودوزی های سنتی، گلیم بافی، معرق، قلم زنی و .....) برگزار گردید که 1355 گواهینامه پایان دوره برای شرکت کنندگان در سامانه ویستا ثبت و صادر شده است، از مجموع این دوره ها 23 دوره از ابتدای سال 95 در سطح استان برگزار شده است.

عباس زاده اظهار داشت: عمده آموزش ها را رشته های بومی استان، نساجی سنتی و بافته های داری به خود اختصاص داده که عمدتآ در مراکز شهری وروستایی استان برگزار شده است و انتظار می رود که این آموزش ها با اشتغال بیش از 70 درصد را بطور میانگین در استان شامل شود .  

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395040618