دومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری خراسان شمالی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ؛ محمد سویدانلویی مدیرکل میراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری و دبیر کارگروه استان گفت: دومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری استان در سال 95 به ریاست مهندس علی نیا معاون هماهنگی امور عمران استانداری و قائم مقام کارگروه برگزار شد.
در ابتدا گزارشی از آمار و اطلاعات ورود مسافر و مهمان به استان و شمار وسائط نقلیه وارده به خراسان شمالی بر اساس ثبت دقيق دستگاه های تردد شمار توسط مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان ارائه گردید و اینکه رتبه خراسان شمالی از سوی سازمان حمل و نقل پایانه های کشور در بین استان های جاذب سفر «چهارم»اعلام شده است. 
سویدانلویی افزود: 
در این جلسه علاوه بر تصويب دو طرح «دومین جشنواره گردشگری فرهنگی خراسان شمالی در مسیرجاده ابريشم» و «کمپ فصلی گردشگری عشایری چمن بید»؛ دو روستای دویدوخِ شهرستان راز و جرگلان و طبرِ شهرستان جاجرم بعنوان روستا های هدف گردشگری این شهرستان ها که تا کنون فاقد آن بودند,انتخاب شده و مقرر شد به سازمان مرکزی برای تصويب نهابی پیشنهاد گردند. 
در این جلسه همچنین طرح توسعه گردشگری فرهنگی و گردشگری طبیعی استان پبشنهادی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی هم مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395042230