همزمان با هفته عفاف و حجاب و با حضور مسئول بسیج کارمندان کشور، همایش مشترک فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات استان در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ؛ همایش مشترک فرماندهان  حوزه ها و پایگاههای بسیج کارمندان استان و مربیان حلقات صالحین امروز با حضور مسئول بسیج کارمندان کشور به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد.

در این نشست جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ضمن خیر مقدم به فرماندهان و مربیان حوزه های بسیج ادارات و گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت : یکی از دستورات و سفارشات أکید دین مقدس اسلام رعایت حجاب و عفاف همگانی است و ما باید در رشد و شکوفائی این فرهنگ اصیل اسلامی همواره تلاش مضاعف داشته باشیم.
جلیل جباری بسیج را از پیشگامان حفظ و صیانت از ارزشهای انقلاب و آموزه های ارزشمند دینی و از مدافعان حریم خانواده داشت و افزود : همه ما بنوبه خود باید سهمی در این حرکت جهادی داشته باشیم و این اداره کل نیز حسب وظیفه ذاتی خویش و ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت و آرمانهای دفاع مقدس ، مستند نگاری و ثبت خاطرات ، وقایع و رویدادهای دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده است  که از جمله اینها احداث یادمان شهدای دارلک و تمرچین می باشد که امیدواریم در سال جاری به انجام برسد .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از همکاری اداره کل با کاروانهای راهیان نور خبر داد و اظهار کرد : برای اولین بار ما نقشه های گردشگری با مضمون دفاع مقدس چاپ و در اختیار نهادهای ذی ربط قرار دادیم علاوه بر این ، بسیجیان عزیز و علاقه مندان به گردشگری دفاع مقدس که در قالب کاروان راهیان نور وارد استان آذربایجان غربی        می شوند می توانند از کمپهای گردشگری استان بهره مند شوند.
در این همایش ، سردار امیر خانی مسئول بسیج ادارات کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم دشمن شناسی و آشنایی با دسیسه های متعدد استکبار جهانی گفت : هر بسیجی باید علاوه بر اینکه در حوزه دین باوری و اعتقاد ، خود را همیشه تقویت سازد باید دشمن خویش را بخوبی بشناسد تا در مواقع لزوم اقدامات پدافندی و آفندی انجام دهد .
وی نقش بسیج در ادارت را برجسته و ارزشمند تلقی کرد و افزود : پایگاه نمونه بسیج پایگاهی ست که نماز جماعت در آن پر رونق و اول وقت برگزار شود ، عفاف و حجاب در اداره حاکم و مشهود باشد و تکریم ارباب رجوع حرف اول را بزند.
سردار امیر خانی در پایان به تعداد پایگاههای بسیج در سطح ادارات کشور اشاره کرد و گفت : حدود 8000 پایگاه بسیج ادارات به ثبت رسیده است و بطور متوسط  64 درصد  کارمندان ادارات عضو این پایگاهها هستند و ادارات آذربایجان غربی با حدود 67 درصد عضویت کارکنان ، از این حیص در رتبه اول قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1395042643