نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادي از مسئولان شهرستان از فعالیت هیئت باستانشناسی در شهر تپه چاپشلو ، بازدید و با آخرین اقدامات صورت گرفته در این محوطه تاریخی آشنا شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حاتميان در اين بازديد ضمن بررسي بخش هيا مختلف اين سايت باستان شناسي از فعاليت هاي ميراث فرهنگي و كاوش هاي باستان شناسي در شهر تپه چاشلو قدر داني كرد.
در این بازدید حسن نامی سرپرست هیات باستانشناسی شهر تپه توضیحاتی از یافته ها و شواهد و ارزشهای تاریخی و فرهنگی شهر تپه ارایه كرد.
وي با اشاره به اینکه شهر تپه یک حلقه مفقوده از تاریخ اشکانیان است که هنوز تاسیسات و فضاها و حصارها و دروازه های آن موجود است و باید در آینده حفاری گسترده شود تا بتوان به حجم زیادی از سوالات و فرضیه هادر مورد این شهر نظر دقیق داد، و این مهم نیاز به جذب اعتبارات بیشتر در برنامه های آتی است.
حاتمیان پس از شنيدن صحبت هاي سرپرست هیات باستانشناسی، از تلاش ها و زحمت ها آنها تشکر و عنوان كرد که با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید به مقوله گردشگری و توسعه صنعت توریسم ، شهرستان درگز قابلیت های ویژه ای دارد و شهر تپه یکی از این ظرفیت هاست که باید برنامه ریزی دقیق روی آن صورت بگیرد و بعنوان نماینده شهرستان بجد پیگیر فاز اول حفاری این سایت تاریخی خواهم بود.
شهر تپه در یک کیلومتری جنوب غربی شهر چاپشلو واقع و در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردیده است.
هیات باستان شناسي با مجوز پژوهشکده باستانشناسی از ابتدای تیرماه سال جاری به سرپرستی دکتر حسن نامی فعالیت خود را آغاز و تاکنون حدود 38 گمانه در ابعاد مختلف در پیرامون این محوطه تاریخی زده شده که یافته ها وداده های ارزشمندی از محوطه کشف گردیده‌است ایشان افزود اهمیت و ارزش این محوطه به لحاظ دوره تاریخی در سطح استان و کشور بی نظیر است.

\n
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395051311