آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری راهنمایان تور و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی در استان‌ اردبیل همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مسئول مرکز آموزشی این اداره کل با بیان این مطلب گفت: آزمون جامع دوره های کوتاه مدت گردشگری متشکل از \"مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی\"، \"راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی\"، \"راهنمایان طبیعت گردی\" و \"راهنمایان زمین گردشگری\" در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور در 26 استان و مناطق آزاد برگزار شد. 

ناصر محمودی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این آزمون که پیش از این، دوره های آموزشی مربوطه را در مؤسسات تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچون سازمان مدیریت صنعتی اردبیل و شرکت تعاونی تدبیر گستران پشت سر گذاشته اند برای کسب گواهینامه و ورود به بازار کار در صنعت گردشگری به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته این مقام مسئول؛ آزمون جامع دوره های آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با شرکت 62 نفر شامل 31 نفر در رشته مدیریت فنی، 30 نفر در رشته راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و یک نفر در رشته راهنمای طبیعت گردی در سازمان مدیریت صنعتی اردبیل با حضور نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده حراست و کارشناس آموزش اداره کل و کارشناسان مؤسسات دارای مجوز برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این آزمون، فراگیران دوره ی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و دوره ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی به 120سوال تستی در 110 دقیقه و فراگیران راهنمایان طبیعت گردی به 140سوال تستی دروس تخصصی در 130 دقیقه پاسخ گو بودند.

محمودی در پایان خاطر نشان کرد: نتیجه آزمون یاد شده از طریق سامانه دفتر مطالعات آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ماه آینده اعلام خواهد شد.
  
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1395051710