اشتغال ۱۶ هزار نفر در حوزه سنگ‌های قیمتی

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 16 هزار نفر در حوزه توليد و فروش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در استان خراسان رضوي فعاليت دارند كه اين يك رقم بسيار مناسبي در حوزه اشتغال است.

علیرضا رشیدیان در مراسم با شكوه جشن \"مشهد شهر جهاني صنايع دستي گوهر سنگ ها\"که 28 مرداد ماه در مشهد برگزار شد، افزود: سنگ‌های قیمتی در فرهنگ و تاریخ مشهد ریشه دارد و امیدواریم این جلسه در اعتلا و پیشرفت مشهد در آستانه رویداد مشهد 2017 تاثیرگذار باشد‌.

وی افزود: این انتخاب زمینه‌ای برای جهانی شدن و جلوه بزرگتر یافتن شهر مشهد با توجه به ظرفیت بالایی که دارد است.

رشیدیان با اشاره به اینکه مشهد مقدس سابقه 7 هزار ساله در زمینه گوهرهای زینتی دارد گفت: آثار صنعتگران و هنرمندان مشهدی در کشور و جهان بازدید می‌شود و نوآوری‌های مردم در زمینه جواهرات و سنگ قیمتی از زمینه‌های این انتخاب شد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: گوهرسنگ‌ها هم از باب هنری و هم از باب اعتقادات ما مورد توجه بود و یکی از سوغات مستمر تهیه شده توسط زائران ما گوهرسنگ‌هایی نظیر فیروزه است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: در سال حدود 15 تن تولیدات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی داریم که سبب اشتغال 16 هزار نفر در مشهد شده است.

رشیدیان با اشاره به تلاش برای حفظ این جایگاه گفت: امیدواریم ضمن تحقق اهداف شورای جهانی و سازمان صنایع دستی، مشهد بتواند در گردش مالی 700 میلیاردی سنگ‌های قیمتی در دنیا نقش موثرتری ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر 139505295