در آخرین روز از هفته دولت ،مراسم یادمان چهلمین سالگی ثبت بازار تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی در محل تیمچه تاریخی امین الدوله با حضور فرماندار ، شهردار ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، اعضای شورای اسلامی شهر ، فرهیختگان شهرستان ، تنی چند از مسئولین شهری و همچنین کسبه بازار کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ،در این مراسم مومنیان فرماندار،  رضوی زاده شهردار ،  جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ،  امینیان و  رسول زاده عضو شورای شهر کاشان به ایراد سخنرانی پرداختند و از تاریخچه بازار تاریخی کاشان و همچنین بررسی چالش ها و فرصت های موجود و نقش بازار کاشان در صنعت و اقتصاد شهرستان اشاره کردند.

 جاوری رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاشان در این مراسم از تاریخچه و معماری بازار کاشان یاد وتوسعه معماری آن هم در طول و هم در عرض به شكل بسيار زيبا انجام شده است و نيز به تفاوت بین بازار های سنتی و پاساژ ها های پرداخت و از بازار های سنتی نه تنها به عنوان مرکز خرید بلکه به عنوان یک مرکز اقتصادی ، صنعتی ، سیاسی و مذهبی نیز استفاده می کردند.
وی در ادامه افزود : بازار تاریخی کاشان با توجه به وسعت و معماری زیبای آن قابلیت ثبت در میراث جهانی را دارد و امید است در آینده نزدیک با همکاری دستگاه های مرتبط در فهرست آثار جهانی ثبت گردد.
در پایان این مراسم از برخی فعالان و کسبه ی قدیمی بازار کاشان تجلیل به عمل آمد .
شعرخوانی توسط استاد صائم ، برگزاری ورزش زورخانه ای در محل ، نی نوازی و برپایی نمایشگاه عکس از بازار کاشان از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.
بازار کاشان یکی از ارزشمندترین و مهمترین آثار تاریخی شهرستان کاشان است که به شماره 1284 و در تاریخ 8/6/1355 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 139506103