معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی از برگزاری دومین و سومین روز بازار صنایع دستی در ساختمان اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، عباس زاده گفت: محصولات صنایع دستی استان به دلیل ویژگی های منحصر بفرد مورد توجه و علاقمندی بسیاری از افراد است، ولی به دلیل وجود واسطه های غیر ضروری در بخش توزیع، عدم اتحادیه های صنفی تخصصی صنایع دستی در سطح استان، بالا بودن قیمت فروش این گونه محصولات توسط واسطه ها و افراد سودجو و ... که از جمله مشکلات بازارهای داخلی صنایع دستی استان هستند، ضرورت ایجاب می نماید با اجرای طرح های کارآمد در حوزه بازرگانی همانند ایجاد روز بازارهای صنایع دستی و ارائه حمایت های هدفمند در این حوزه در رفع بسیاری از مشکلات موجود گام نهیم.

وی خاطر نشان کرد: دومین و سومین بازار با هدف ساماندهی عرضه کنندگان و فروشندگان خرد در حوزه صنایع دستی در قالب ساختارهای شناخته شده و نظام مند و فراهم نمودن زمینه های کنترل عملکرد و نظارت بیشتر بر روند فعالیت های تجاری بخش غیر دولتی راه اندازی شده است. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه این فضا بصورت رایگان در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد، گفت: دارا بودن کارت صنعتگری، عضویت در اتحادیه مرتبط از جمله شرایط در اختیار قرار دادن این فضا به هنرمندان است.

عباس زاده از اعلام آمادگی 30 هنرمند در این زمینه خبر داد و گفت: این روز بازار با شرکت 8 هنرمند در رشته های گلیم، حوله بافی، لباس سنتی، چرم، جاجیم  بافی و... و برپایی سیاه چادر عشایر جهت عرضه سوغات محلی کار خود را آغاز کرده که پیش‌بینی می‌کنیم، استقبال از آن در هفته‌های آتی بیشتر شود.

روزبازار صنایع دستی خراسان جنوبی، هر پنجشنبه از ساعت 18 تا 22 در ساختمان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واقع در نبش مدرس 23 برپا است.

هنرمندان علاقمند می‌توانند برای ثبت نام و فروش محصولات خود در این روز بازار، از ساعت 8 تا 13 با دفتر بازرگانی معاونت صنایع دستی استان با شماره 32433748تماس گیرند.


انتهای پیام/

کد خبر 1395061421