بازارچه دائمی صنایع دستی بشرویه روز پنجشنبه با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولان محلی افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی بشرویه در حاشیه افتتاح این بازارچه گفت: با راه اندازی این بازارچه که در خانه تاریخی مرمت شده فیاض بخش ایجاد شده است ، 10 هنرمند مشغول به کار شدند.
سید امیر سلیمانی رباطی افزود: این بنای تاریخی بیش از 300 سال قدمت دارد و برای مرمت آن امسال 500 میلیون ریال هزینه شد و در گذشته نیز 400 میلیون ریال برای مرمت بنا اختصاص یافته بود.
وی ادامه داد: صنعتگران رشته های صنایع دستی نظیر خراطی،گلیم بافی، مسگری، برک بافی و پخل بافی در این بازارچه مستقر هستند.
مسئول میراث فرهنگی بشرویه اضافه کرد: استقرار تعاونی ها، فروش صنایع دستی و همچنین اجرای کارگاه های زنده صنایع دستی از جمله اقداماتی است که در این بازارچه انجام می شود.
سلیمانی اظهار کرد: در مجموع افتتاح این بازارچه علاوه بر تجمیع تولید و عرضه صنایع دستی موجب می شود فضایی مناسب برای جذب گردشگران و فروش تولیدات محلی بشرویه فراهم آید.
در ادامه معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بافت تاریخی، موزه و برخی بناهای تاریخی بشرویه بازدید کرد.
شهر بشرویه 22 هکتار بافت تاریخی دارد و در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1395061450