مدیرکل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت: شهرهای جوشقان قالی و کامو يكي از مناطق بسیار دیدنی و جذابسـت كه در تابستان محل ییلاق مناطق گرمسیری و جزء مناطق نمونه گردشگری  شهرستان کاشان  محسوب می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان،فریدون اله یاری که به همراه معاون میراث فرهنگی استان،رئیس اداره شهرستان وتنی چند از مدیران محلی از جاذبه ها و آثار تاریخی جوشقان قالی بازدید کرد. با بيان اينكه اين منطقه در سطح ملي بسيار مورد توجه است،‌ افزود: جوشقان و کامو  از جاذبه‌ها تاریخی و مناظر زيباي طبيعي همچون زیارتگاه دو امامزاده، بقعه میرعلاءالدین جوشقانی، برج ها، ارتفاعات، دره‌ سبز و پوشش گياهي و سطح زیر کشت معادل 200 هکتار گل محمدی برخوردار است که سالیانه3000هزار  لیتر گلاب  به دو روش صنعتی و سنتی در آن تولید می گردد.

اله یاری همچنین در بازدید از شرکت فرش دستباف جوشقان قالی با اشاره به شاخص ترین صنایع دستی این منطقه افزود: فرش جوشقان قالی که اخیرا در فهرست آثار ملی کشور به عنوان میراث ناملموس به ثبت رسیده است قابلیت جهانی شدن دارد و به عنوان یک  رویداد فرهنگی و هنری می تواند به یونسکو معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصريح کرد: فرش دستباف جوشقان، تنوع صنايع دستي و وجود جاذبه های متنوع طبیعی براي طبيعت‌گردي بستر لازم را براي راه‌اندازي کمپ‌ تابستاني فراهم ساخته که این نکته از جمله فرصت‌هاي سرمایه گذاری  اين منطقه است.

 مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان كرد شهرستان کاشان 7 منطقه نمونه گردشگری مصوب دارد که شامل مشهد اردهال،نیاسر،برزک،قمصر،نشلج،سیلک و جوشقان قالی و کامو می باشد.

شایان ذکر است که جوشقان قالی در 80 کیلومتری کاشان واقع است.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139506218