تامین زیرساخت‌های شهرهای جهانی صنایع‌دستی/ سامان‌دهی بیمه شاغلان صنایع‌دستی ظرف 3 ماه

سومین نشست کمیسیون فنی‌حقوقی شورای عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز چهارشنبه 18 اسفند با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف در سالن فجر سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این کمیسیون مهم‌ترین موضوعات مرتبط با حوزه‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بررسی و این جلسه با تصویب شش مصوبه به کار خود پایان داد.

در این جلسه مصوب شد دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در اجرای تکالیف قانونی خود، موظف‌اند نسبت به تامین زیرساخت‌های شهرهای جهانی صنایع‌دستی با هماهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اقدام کنند و گزارش سالانه خود را برای انعکاس به شورای عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کنند.

همچنین بر اساس یکی دیگر از مصوبات این کمیسیون در اجرای قانون بیمه قالی‌بافان و شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه‌دار، سازمان تامین اجتماعی موظف است به‌منظور حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی، نسبت به سامان‌دهی بیمه‌های موجود به تفکیک سهم هنرمندان صنایع‌دستی (متناسب با رشته شاغلان) ظرف مدت 3 ماه پس از ابلاغ این مصوبه اقدام کند.

اعضای این کمیسیون همچنین مصوب کردند به‌منظور تامین اطلاعات و آمار مورد نیاز در حوزه گردشگری، مرکز آمار ایران موظف است متناسب با سیاست‌ها و نیازهای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به استقرار و اجرای نظام جامع آماری و حساب‌های اقماری گردشگری (TSA) تا پایان سال 1397 اقدام کنند.

دستورالعمل اجرایی تجارت اموال فرهنگی، تاریخی و هنری منقول مجاز و طرح گردشگری جاده ابریشم و تشکیل دبیرخانه دائمی آن و دستورالعمل اجرایی اعطای پروانه به موزه‌های خصوصی از دیگر مصوبات سومین کمیسیون فنی‌حقوقی شورای عالی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بود.

انتهای پیام/

کد خبر 139512187