رونمایی از فیلم مستند معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی در جشنواره انگور سردشت

فیلم مستند معرفی جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان غربی و شهرستان سردشت رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جشنواره انگور سردشت دیروز در این شهرستان با حضور مقامات شهرستان افتتاح شد و در آیین افتتاح این جشنواره، از فیلم مستند جاذبه‌ها و ظرفیت های گردشگری استان، با حضور فرماندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان رونمایی شد.

فیلم مستند جاذبه های گردشگری‌ و طبیعی آذربایجان غربی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه شده و در آن به‌صورت مجزا، توانمندی‌های هر یک از شهرستان‌های استان معرفی شده اند.

جشنواره گردشگری انگور سردشت یکی از رویدادهای فرهنگی- گردشگری این شهرستان است که با توجه به اقلیم منطقه که محل تولید انگور سیاه است، از طرف مقامات استانی و شهرستان و بمنظور رونق دادن هرچه بیشتر به بخش کشاورزی منطقه و همچنین جذب گردشگران، برنامه ریزی شده که امسال دومین دوره آن بود.

امسال، دومین دوره برگزاری این جشنواره بود که در جوار آن انواع انگور منطقه و تولیدات کشاورزی و دامداری و همچنین صنایع دستی در قالب 25 غرفه در معرض نمایش و فروش قرار داده شده بود.

بعد از این مراسم، جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از پروژه ایجاد زیرساخت در آبشار شلماش شهرستان سردشت بازدید کرد.

برای این پروژه 10میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و هم اکنون توسط پیمانکار ذی صبلاح اقدامات در نظر گرفته شده از قبیل احداث نمازخانه، محوطه سازی، ایجاد دیوار و اجرای نرده های حفاظ در دست اجرا است. و از پیشرفت فیزیکی پنجاه درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397062019

برچسب‌ها