آموزش فعالان گردشگری برای استقبال شایسته از گردشگران

کارگاه قوانین و مقررات، آموزش و شاغلان در گردشگری با نگاهی به منشور جهانی اخلاق گردشگری در روز دوم پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تهران، مهدی عنبر، کارشناس حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، در این کارگاه که با تمرکز بر منشور جهانی اخلاق گردشگری، قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگدری و آیین نامه اجرایی آن برگزار شد گفت: «در آیین‌نامه راهنمایان گردشگری به آموزش ادامه‌دار اشاره شده است. طبیعتا کسانی که آموزش دیده‌اند قوانین را نسبت به سایر افراد بهتر رعایت می‌کنند.» 

او با اشاره به اینکه مشکلات و کاستی‌هایی که در تأسیسات گردشگری مجوزدار وجود دارد از تبعات مغفول ماندن بحث آموزش برای این افراد است اضافه کرد: «بسیاری از فعالان حوزه گردشگری اعم از تورگردانان، راهنماهای گردشگری و… به‌دلیل اینکه از آموزش‌های لازم برخورداز نبودند مناسبات و بایدونبایدهای جوامع بومی و محلی را رعایت نمی‌کنند و همین امر می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به‌بار بیاورد.» 

عنبر با اشاره به اینکه ممکن است تأسیسات گردشگری و سایت‌ها برای ورود مقرراتی تعریف کرده باشند یا جوامع محلی شئونات خاصی داشته باشند گفت: «ما چه به‌عنوان گردشگر و چه به‌عنوان فعال این صنعت باید به این قوانین و عرف‌ها التزام داشته باشیم.» 

او با ذکر این نکته که رعایت عرف و حنجارهای جامعه میزبان در منشور جهانی ذکر شده و محدود به ایران نیست بیان کرد: «در منشور جهانی اخلاق گردشگری از عنوان "استقبال شایسته از گردشگر" استفاده شده است. استقبال شایسته از گردشگر، بر مسئله آموزش گردشگران و فعالان حوزه گردشگری تأکید دارد. اشتباهات ترجمه در منوی انگلیسی هتل‌ها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌ها و تابلوهای راهنما یکی از ده‌ها مواردی است که می‌توان از طریق آموزش آن را رفع و در راستای اهداف استقبال شایسته از گردشگر حرکت کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001110479228

برچسب‌ها