تمرکز روی بعد فرصت‌سازی در گردشگری کودک

در روز سوم از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، نشست گردشگری کودک برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران، پویا نیکجو امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، در این نشست که پس از توضیح چیستی و چرایی تمرکز بر گردشگری کودک گفت: «محوریت بحث ما در این نشست تمرکز بر گردشگری کودک به‌عنوان خدمت و فرصت است. امروزه گردشگری به‌عنوان صنعت فعالیت می‌کند صنعتی که قرار است به گردشگران خدمت ارائه دهد. ما در بحث گردشگری کودک به‌جای تمرکز روی خدمات بر روی گردشگری به‌عنوان فرصت تمرکز کرده‌ایم. فرصتی برای یادگیری، تجربه، کاوش و رشد همه‌جانبه.» 

مدیر مؤسسه کاوشگران طبیعت دنیا درباره وجه تمایز گردشگری کودک با گردشگری بزرگسال گفت: «گردشگری بزرگسال براساس میل و رغب و انگیزه فرد بالغ صورت می‌گیرد، افراد براساس توانایی‌ها، انگیزه، آمادگی، شرایط اقتصادی و… وارد سفر می‌شوند. اما کودک به‌عنوان فردی که قیم‌هایی از پدر و مادر گرفته تا مدرسه، توانایی انتخاب ندارد و ما اساسا انتخابی را برای کودک قائل نشده‌ایم.» 

نیکجو خاطرنشان کرد: «توجه به سلائق کودکان مغفول مانده یا در حاشیه بوده است و ما به‌دنبال این هستیم که تمایلات، انتخاب در فرآیند سفر، سلائق، انگیزه‌ها و… کودکان را در فرآیند سفر درنظر بگیریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001111479681

برچسب‌ها