جایزه وزارت‌میراث‌فرهنگی به بهروز شعیبی

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اختتامیه بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر جایزه خود را به بهروز شعیبی کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی» اهدا کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر عصر دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با شب میلاد حضرت علی (ع) در ایوان شمس برگزار شد و سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان نماینده وزارتخانه در این مراسم حضور داشت. 

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یکی از نهادهای حاضر در این بخش بود که میان فیلم‌های حاضر در  چهلمین جشنواره فیلم فجر  فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» را هم‌راستا بامأموریت‌های موضوعی و سازمانی وزارت متبوع تشخیص داد.

جایزه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور سعید اوحدی و مهدی فرجی به بهروز شعیبی کارگردان این فیلم اهدا شد.

اوحدی با تبریک ولادت با سعادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع)  به بیانیه مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب  اشاره کرد و افزود: «ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان استراتژی چله دوم انقلاب از سه کلیدواژه خودسازی، جامعه‌پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی نام بردند.»

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب، تصریح کرد: «کلیدواژه پرمعنای  جهاد تبیین می‌تواند به‌عنوان یکی از رسالت‌های مهم صنعت سینما به کار گرفته شود. در جنگ نرم دشمن علیه تمام ارزش‌های مقدس این نظام، بستر سینما به دلیل اثرگذاری که دارد می‌تواند با ارائه  الگوهای مناسب در راستای تبیین ارزش‌های فرهنگی و مقدس این نظام نقش موثری را داشته باشد.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از شعیبی و حجازی‌فر به عنوان فیلمسازانی نام برد که در آثار خود الگوسازی در راستای خودسازی، جامعه‌پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی را مورد توجه قرار داده‌اند.

بخش تجلی اراده ملی به‌منظور گسترش ارتباط دو سویه میان سینماگران و دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های علاقه‌مند به فرهنگ عمومی و حمایت از موضوعات ارزشمند با بیان هنری و خلاقانه سینمایی، با مشارکت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، مراکز و موسسات دولتی و نیز شرکت‌ها، دفاتر و مجامع بخش خصوصی، برگزار می‌شود.

در این بخش دستگاه‌های متقاضی، با معرفی هیأت داوران و تامین جوایز در قالب شیوه‌نامهی جشنواره فجر، پس از تماشا و داوری آثاری که در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) پذیرفته شده‌اند، جایزه خود را متناسب با ماموریت‌هایشان به فیلم‌های منتخب اهدا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 14001125957102

برچسب‌ها