بازدید معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از پروژه سبزه‌میدان و موزه مردان نمکی زنجان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با همراهی شهردار زنجان از پروژه سبزه میدان و موزه مردان نمکی این شهر بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌ آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مریم جلالی روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در بازدید از پروژه سبزه‌میدان و موزه مردان نمکی گفت: پروژه سبزمیدان پیوست فرهنگی دارد و بهتر است تا صنایع‌دستی جایی در غرفه‌ها داشته باشد، در سبزه میدان کارهای فرهنگی و تجاری عرضه شود و می‌توان در سردر این غرفه‌ها از المان‌های صنایع‌دستی استان زنجان استفاده کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور با اشاره به استفاده از صنایع‌دستی در غرفه‌های سبزه‌میدان، خاطرنشان کرد: در پروژه سبزه میدان در واقع یک ایران کوچک را مشاهده خواهیم کرد؛ برپایی غرفه‌های عرضه صنایع‌‌دستی کل کشور در این پروژه پیش‌بینی شده است، این پروژه قابلیت تبدیل به مکانی برای اجرای برنامه فرهنگی بزرگ و اقوام مختلف را دارد.

پروژه سبزهمیدان باعث رونق صنایع دستی خواهد شد 

شهردار زنجان در حین بازدید معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از پروژه سبزه‌میدان گفت: این پروژه یک رویداد بزرگ در بافت تاریخی زنجان و نزدیک به اماکن تاریخی این شهر است و تلاش می شود که گلوگاه‌های پروژه احصا شود.

او ادامه داد: 65 غرفه مفید و ۱۵ غرفه خدماتی برای این پروژه در نظر گرفته شده است، تالار شهر هم در پروژه پیش‌بینی شده و با توجه به وسعت مجموعه می‌تواند طرح متناسبی برای استان باشد.

علیرضا فیروزفر بیان کرد: در مواقع عادی اینجا یک گذر خواهد بود، فضای سبز در این پروژه زیاد است و در دو طرف باغ راه است، نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برای فضای سبز و ۳۰ میلیارد تومان برای روشنایی هزینه شده است، در ضلع جنوبی شیب‌رو جنوبی، پله مشاهیر، راه‌باغ شرقی، راه‌باغ غربی و واحدهای تجاری تاسیسات خدماتی لحاظ شده است.

 همچنین معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از موزه مردان نمکی بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14010721979197

برچسب‌ها