وزیر میراث فرهنگی وارد استان مرکزی شد/ ادای احترام به مقام شامخ شهدای روستای دودهک

مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور بازدید از تاسیسات گردشگری، بازارچه ها و کارگاه های صنایع دستی و اماکن تاریخی و فرهنگی در قالب سفری دو روزه وارد استان مرکزی شد.

به گزارش میراث آریا، مهندس عزت الله ضرغامی طی سفری دو روزه، صبح امروز دهم آذرماه برای بازدید از تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی و فرهنگی استان مرکزی، وارد شهرستان دلیجان شد و مورد استقبال مخلص الائمه استاندار مرکزی، زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی، سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.
ضرغامی در روز نخست سفر خود، پس از احترام به مقام شامخ شهدای روستای دو دهک از کاروانسرای دو دهک دلیجان، شهر تاریخی نراق، غار چال نخجیر بازدید خواهد داشت و مجتمع گردشگری رونیکا با حضور او افتتاح می شود.
ضرغامی در ادامه سفر خود، با حضور در شهرستان محلات ضمن افتتاح بازارچه صنایع دستی شهر نیمور، از مجتمع گردشگری نور و سرچشمه محلات و امامزادگان فضل و یحیی نیز بازدید می کند.
عصر روز دهم آذرماه، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان سفر به شهرستان خمین، از ارگ تاریخی میشیجان، بیت تاریخی امام راحل، قلعه سالار محتشم بازدید خواهد داشت و شامگاه پنجشنبه برای برگزاری نشست با فعالین حوزه گردشگری استان، وارد اراک می شود.
برنامه های روز دوم سفر مهندس ضرغامی به استان مرکزی با دیدار با حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان آغاز می شود و در ادامه از بازار تاریخی اراک و بازارچه صنایع دستی قنبری و موزه چهارفصل، مسجد و مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم و مدرسه سپهداری بازار، پروژه در حال احداث موزه بزرگ، کویر میقان، روستای هزاوه و خانه تاریخی امیرکبیر و دره گردو بازدید خواهد داشت.
سفر به شهرستان تفرش و حضور در امامزاده فَم و بازدید از شهر زیرزمینی و دستکن های تاریخی این شهر، پایان بخش سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 14010910761208

برچسب‌ها