تبادل تجربه‌ها در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری میان اصفهان و سن‌پترزبورگ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تحقق انتقال تجارب در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری میان اصفهان سن‌پترزبورگ در کشور روسیه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی امروز 19 آذرماه سال 1401، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه شهر سن‌پترزبورگ در کشور روسیه در سال 1383 به‌عنوان خواهرخوانده اصفهان برگزیده‌شده، در آذرماه امسال هیأتی اداری و تجاری به ریاست استاندار اصفهان به این شهر تاریخی سفر کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در این سفر که نشست‌های تخصصی و دوستانه میان سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و الکساندر بلگوف استاندار سن‌پترزبورگ روسیه با حضور مقامات، تجار و بازرگانان این دو استان انجام شد، توافق شد تا کارشناسان دو شهر تاریخی اصفهان و سن‌پترزبورگ در خصوص انتقال تجربه‌های خود در زمینه‌های شهرسازی و معماری با یکدیگر همکاری کنند.

او افزود: در این نشست‌ها همچنین توافق شد تا این دو استان شرایط را برای توسعه فرهنگ گردشگری و ورزشی فراهم کرده و گردشگران ایرانی و روسی بتوانند با تمهیدات اندیشیده شده از این دو استان تاریخی بازدید کنند.

ایزدی تصریح کرد: در توافقی که میان شورای شهر اصفهان و مجلس قانون‌گذاری استان سن‌پترزبورگ به امضا رسید مقرر شد تا شرایطی فراهم شود تا مکانی در هر دو شهر به‌صورت دائمی به‌منظور استقرار و عرضه محصولات فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشخص شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: با توجه به تجربه‌های ارزشمندی که در هر دو شهر در خصوص موزه و موزه‌داری وجود دارد، توافق شد تا انتقال تجارب میان کارشناسان موزه‌داری دو شهر در خصوص موزه‌داری و به‌ویژه روش‌های نگهداری آثار ارزشمند در گنجینه‌های موزه‌ها انجام شود.

او گفت: امیدواریم تا بر اساس توافق‌های انجام‌شده، کارشناس ارشد میراث‌فرهنگی اصفهان و سن‌پترزبورگ تجربه‌های ارزشمند خود را در حوزه مرمت آثار تاریخی در اختیار یکدیگر قرار دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401091923897

برچسب‌ها