بهره‌برداری از یک مجتمع خدماتی رفاهی ایلام در دهه فجر امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: مجتمع اقامتی خدماتی «نشمیل ۲» تاکنون افزون بر ۱۳ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل فاز اول آن هزینه شده است و برای تکمیل کل طرح بیش از ۱۲ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه 1401 در جمع خبرنگاران حاضر در تور رسانه‌ای راهیان پیشرفت و توسعه و در حاشیه بازدید از مجتمع اقامتی خدماتی «نشمیل ۲» اظهار کرد: این مجتمع در دو فاز در حال ساخت است که فاز نخست آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: فاز اول این طرح در سه بخش رستوران، تالار مراسمات و اقامتگاه است که در دهه فجر تکمیل می‌شود و فاز دوم آن شامل شهربازی و بازارچه سنتی است که درصورت تأمین اعتبار وارد مرحله احداث می‌شود.

شریفی ادامه داد: از محل تبصره ۱۸ مبلغ پنج میلیارد تومان تسهیلات و از منابع اعتباری صندوق کارآفرینی امید مبلغ 3میلیارد تومان پرداخت شده و آورده خود سرمایه‌گذار نیز 4میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

او یادآور شد: باتوجه به عمق محرومیت شهرستان هلیلان، وجود این گونه طرح‌های گردشگری و مسافرپذیر ضروری به نظر می‌رسد و حمایت استاندار ایلام از طرح‌های گردشگری در مناطق محروم قابل تقدیر است.

شریفی خاطرنشان کرد: این مجتمع گردشگری و خدماتی مکانی مناسب برای برگزاری مراسم عروسی و جشن‌های ساکنان شهرستان‌های هلیلان، چرداول، سیروان و مناطق همجوار از استان‌های کرمانشاه و لرستان است و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان هلیلان‌ به سایر نقاط معرفی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: این پروژه زمینه اشتغال‌زایی حدود ۲۰ نفر جویای شغل را فراهم کرده است.

او بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اداره‌کل تحقق شعار هر خانه یک کارگاه در منطقه هلیلان با همکاری بنیاد علوی در دست اجرا است و در این راستا تاکنون ۲۰۰ نفر از ساکنان مناطق روستایی در ‌های مختلف و باتوجه به نیازسنجی منطقه صنایع‌دستی آموزش داده شده است.

فرماندار هلیلان نیز گفت: این شهرستان یکی از محروم‌ترین نقاط غرب کشور است که دولت سیزدهم توجه و نگاه ویژه‌ای برای توسعه این منطقه و اجرای پروژه‌های گردشگری محور دارد.

کورش عیوضی افزود: فرمانداری دهلران آماده همکاری و پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذار و مجری طرح گردشگری «نشمیل ۲» است چرا که این مجتمع بزرگ در صورت تکمیل خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف به مردم منطقه و مناطق همجوار استان‌های کرمانشاه و لرستان ارائه می‌دهد.

او گفت: مجتمع گردشگری اقامتی خدماتی «نشمیل ۲» دارای 5هزار مترمربع است که تاکنون در ۲۶۱۲ متر آن ساخت‌وساز انجام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140109277291