جای خالی موزه باستان‌شناسی در اشنویه حس می‌شود

فرماندار اشنویه گفت: با توجه به وجود آثار باستانی، کتیبه‌های تاریخی همچون کتیبه کیله‌شین، محوطه‌های باستانی نظیر تپه دنخه که هر ساله مورد تعرض افراد سودجو قرار می گیرد، انتظار می‌رود با توجه به واگذاری زمین و تهیه نقشه، موزه آثار باستانی در این شهرستان احداث شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با محوریت پیگیری آخرین وضیت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به اشنویه، 29 آذر 1401 با سیدعلی ترابی فرماندار این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: اشنویه به‌دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر ظرفیت بالایی برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب تعداد این واحدها را در اشنویه افزایش داد.

مرتضی صفری گفت: هدف از احداث واحدهای بوم‌گردی، آشنایی مردم با سنن و فرهنگ منطقه و سفرهای کم‌هزینه و آسان است که در این راستا می‌توان با ترویج فرهنگ بوم‌گردی نسبت به جذب گردشگر اقدام کرد.

فرماندار اشنویه در این دیدار اظهار کرد: به منظور واگذاری کمپینگ گردشگری اژدهابلاغی و مجتمع میرآباد اشنویه از طریق ماده ۲۷ قانون الحاق به بخش خصوصی نیاز است که تامین برق این مجموعه توسط شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شود.

سیدعلی ترابی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی در اشنویه اضافه کرد: طبق توافق‌نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان درخواست می‌شود که دوره‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در اشنویه برگزار شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه اشنویه قطب تولید گیلاس در کشور است انتظار می‌رود جشنواره گیلاس که هر ساله در این شهرستان برگزار می‌شود در تقویم فرهنگی و گردشگری کشور ثبت شود.

فرماندار اشنویه گفت: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در حوزه گردشگری، می‌توان با پرداخت تسهیلات در حوزه ایجاد واحدهای بوم‌گردی نسبت به جذب گردشگر اقدام کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092937830

برچسب‌ها