شبکه‌ای از هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در نشست هم‌اندیشی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان ضمن بیان این‌که نبود همدلی، مشارکت و کار گروهی مهم‌ترین آسیب در بین فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی است، ایجاد شبکه‌ای از هنرمندان را لازمه پویایی حوزه صنایع‌دستی گلستان دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز دوشنبه 26 دی‌ماه ۱۴۰۱ در نشست هم‌اندیشی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی که با حضور مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و جمعی از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی استان در کاخ‌موزه گرگان برگزار شد، گفت: نبود همدلی، مشارکت و کار گروهی مهم‌ترین آسیب در بین فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی است. ایجاد شبکه‌ای از هنرمندان و صنعتگران لازمه رشد و پویایی حوزه صنایع‌دستی استان گلستان است. با ایجاد شبکه‌ای بین هنرمندان می‌توان با ایجاد کارگروه‌های تخصصی مشکلات و معضلات هنرمندان را از قبیل برندسازی، تبلیغات، بسته‌بندی، بازار فروش و… را با حضور افراد متخصص در این حوزه‌ها رفع کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان عنوان کرد: برندسازی و تبلیغات معضلی است که در سطح ملی و همچنین استان گریبان‌گیر حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شده است که باید با برنامه در این بخش این معضل را برطرف کنیم.

او خاطرنشان کرد: بسته‌بندی تولیدات از مواردی است که حوزه صنایع‌دستی استان در آن ضعف دارد؛ باید هنرمندان استان تولیدات فاخر خود را با بسته‌بندی مناسب عرضه کنند.

ساوری در ادامه گفت: اگر هنرمندان صنایع‌دستی استان تعامل بین خود را با تشکیل انجمن و یا تعاونی و… افزایش دهند آمادگی داریم یکی از بناهای بافت تاریخی گرگان را با مشارکت اداره‌کل و همکاری گروهی از هنرمندان مرمت و به مرکزی دائمی برای عرضه تولیدات هنرمندان تبدیل کنیم.

او در پاسخ به دغدغه یکی از هنرمندان استان مبنی بر معرفی تولیدات هنرمندان استان در قالب اپلیکشینی خاص، گفت: اپلیکیشن صنایع‌دستی استان در حال طراحی است؛ این نرم‌افزار هم قابلیت عرضه و فروش تولیدات هنرمندان و هم معرفی حوزه صنایع‌دستی استان را خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری نمایشگاهی خارجی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در کشور ترکمنستان بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و تعدادی از هنرمندان در این نمایشگاه توانمندی‌های استان را در این حوزه در معرض نمایش و فروش قرار خواهند گذاشت.

او تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌های برون‌مرزی فرصتی بسیار مهم برای رونق فروش محصولات هنرمندان استان و همچنین بازاریابی و تبلیغات صنایع‌دستی استان است.

ساوری همچنین با اشاره به این‌که هنرمندان برای گسترش کار باید نیاز جامعه را شناسایی و تلاش کنند تا محصولات تولیدی برطرف‌کننده نیازی از افراد جامعه باشد، بیان کرد: اولین عامل در برندسازی تمایز است و هنرمندان استان باید با شناخت کامل محصولات تولیدی تمایز محصول خود و تولید استان را شناسایی و آن عامل را در تولیدات خود پررنگ کنند.

او اضافه کرد: یکی از عوامل ایجاد تمایز در تولید محصولات استفاده از شاخص‌های حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری استان در تولید محصولات است.

در این نشست هم‌اندیشی هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان به بیان نظرات و پیشنهاد‌ها و همچنین مشکلات خود در این حوزه پرداختند و سؤالات و ابهامات خود را در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های برون‌مرزی در حال برنامه‌ریزی مطرح کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011027118956

برچسب‌ها