حضور سه استاد بین‌المللی از مالزی، عمان و فلسطین در هفتمین جشنواره بین‌المللی سرو سیمین 7

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از حضور سه استاد بین‌المللی از کشورهای مالزی، عمان و فلسطین در هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر ( سرو سیمین ۷) خبر داد.

ویدا توحدی امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، درباره بخش آموزشی این جشنواره، گفت: بخش آموزشی که برای نخستین‌بار به این دوره از جشنواره اضافه شده با استقبال علاقه‌مندان از سراسر کشور مواجه شده است.

او افزود: علاوه بر اینکه استادانی از داخل کشور در این دوره ها تدریس می­‌کنند، سه استاد از بهترین­‌های حوزه­‌های طراحی و کسب‌و‌کار از کشورهای مالزی، عمان و فلسطین در برنامه­‌های آموزشی ما در طول برگزاری جشنواره حضور دارند و از تجربه‌های خود در این کارگاه­‌ها صحبت خواهند کرد.

توحدی با بیان اینکه سه کارگاه آموزشی با حضور استادان خارجی و هفت کارگاه آموزشی با حضور استادان ایرانی  برای این دوره پیش بینی شده، گفت: پروفسور جوزف لو از کشور سنگاپور درباره «فرهنگ؛ پایه تولید، توسعه و آموزش  و طراحی» تدریس خواهد کرد. به عبارتی  صحبت درباره نحوۀ استفاده از نمادهای فرهنگی در طراحی موضوع بحث جوزف لو خواهد بود. جوزف لو مشاور منطقۀ آسیا و اقیانوسیۀ شورای جهانی صنایع دستی است و مدیریت دوره‌های آموزشی «طراحی و اصالت» را در شورای جهانی صنایع دستی بر عهده دارد. در کارگاه دیگری اسامه استیتی از فلسطین درباره «حفظ صنایع دستی و حفظ هویت فلسطین» صحبت می­کند. او در این کارگاه، تجربه‌هایی که در فلسطین دربارۀ حفظ هویت صنایع دستی کسب کرده به اشتراک می‌گذارد.

او ادامه داد: همچنین احمد الفارسی از عمان درباره چگونگی توسعه کسب وکار صحبت خواهد کرد. با توجه به اینکه ثبت آثار میراث ناملموس هم در این جشنواره اهمیت دارد، شروین گودرزی در کارگاهی به این موضوع می‌پردازد. صحبت درباره تجربه­‌های موفق بوم‌گردی و ارتباط آن با صنایع دستی عنوان کارگاه دیگری است که یاور عبیری درباره آن تدریس می‌کند. «طراحی و گسترش ساختار کسب‌وکار سازگار با پارادایم توسعه پایدار و با تاب‌آوری بالا در عرصه صنایع خلاق فرهنگی (بویژه صنایع‌دستی و بوم‌گردی)»کارگاه دیگری است که پورنگ پورحسینی در آن به صحبت خواهد پرداخت. منیژه خلیلی از پژوهشگران هنرهای سنتی درباره صنایع دستی و محیط زیست تدریس می­کند. همچنین کارگاه «تحلیل تاریخی درهای خاتم‌کاری محفوظ در موزه ملی ایران» با حضور سمیرا عرب برگزار خواهد شد.

ویدا توحدی در پایان اظهار کرد: تجربۀ استادان حاضر در این کارگاه­‌ها حتما برای شرکت‌کنندگان جذاب و شنیدنی است و مخاطبان خاص خود را خواهند داشت. حضور در این کارگاه­‌ها کاملا رایگان است و شرکت‌کنندگانی از همه استان‌های کشور در آن­ها حضور دارند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011127761492

برچسب‌ها