جشنواره فجر به همه رشته‌های صنایع دستی توجه می‌کند

رئیس افتخاری چهارمین روز هفتمین جشنواره سرو سیمین گفت: این جشنواره تنها رویدادی است که در زمینه کل هنرهای سنتی و صنایع دستی، رسالت انتخاب آثار و نمایش آثار برتر و فاخر صنایع دستی را دارد.

به گزارش میراث آریا، محسن کاوه، دارنده نشان درجه یک هنری در رشته معرق، رئیس افتخاری چهارمین روز جشنواره بود و کاشت چهارمین نهال سرو را برعهده داشت.

وی گفت: سال‌هاست در این رشته فعالیت و در کارگاه‌ها به هنرجویان آموزش می‌دهم. همچنین در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، الزهرا و سوره به تدریس رشته معرق می‌پردازم. معرق یکی از رشته‌های جذاب هنر سنتی ایران است و پتانسیل این را دارد که با چوب کارهای گوناگونی را بسازیم.

کاوه ادامه داد: این جشنواره تنها رویدادی است که در زمینه کل هنرهای سنتی و صنایع دستی، رسالت انتخاب آثار و نمایش آثار برتر و فاخر صنایع دستی را دارد که بسیار آثار تاثیرگذار است. در گذشته این بخش را نداشتیم و هنرهای سنتی با تجارت تلفیق می‌شد و هنرمندانی که کارهای فاخر را ارائه می‌دادند، دیده نشدند. اکنون به هنرمندان سنتی با یک نگاه فاخر نگریسته می‌شود.

این هنرمند بیان کرد: جشنواره فجر به همه رشته‌های صنایع دستی توجه می‌کند و با حساسیت خاصی به آثار فاخر توجه می‌شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011130761688

برچسب‌ها