حضور سفرا و رایزنان فرهنگی ایران در اختتامیه «سرو سیمین» از طریق اسکای‌روم

نمایندگان سیاسی و فرهنگی ایران در کشورهای مختلف از طریق پلتفرم اسکای‌روم در اختتامیه هفتمین جشنواره «سرو سیمین» حضور خواهند داشت.

به گزارش میراث آریا، محمدعلی کیانی؛ دبیر کارگروه تخصصی فرهنگی و رسانه‌ای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به حضور مجازی سفرا و رایزنان فرهنگی ایران در آیین اختتامیه جشنواره، بیان کرد: به تمامی نمایندگی‌‌های سیاسی، فرهنگی و سفارتخانه‌های ایران در حدود 80 کشور دنیا ازجمله اسپانیا، فرانسه، آلمان، هلند، اتریش و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقای و … اعلام کردیم که می‌توانند از طریق پلتفرم اسکای‌روم، به‌صورت آنلاین در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سرو سیمین حضور پیدا کنند.

وی در ادامه با تأکید بر تأثیر برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون جشنواره «سرو سیمین»، برای معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در داخل و خارج از کشور، گفت: موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر ازجمله محورهای فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. بحث توسعه صادرات فرهنگی، همواره مورد توجه رایزنان فرهنگی ایران در دیگر کشورها بوده است. در واقع نمایندگان فرهنگی ما در خارج از کشور، نمایندگان وزارت میراث فرهنگی نیز محسوب می‌شوند. در هفته‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور نیز محور اصلی، صنایع دستی و هنرهای اصیل و سنتی ایران است. در راستای هم‌افزایی بیشتر، تفاهم‌نامه‌ای نیز بین وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به امضا رسیده تا همکاری‌‌ها استمرار و تداوم داشته باشد.

هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین 7) از 26 بهمن تا 4 اسفند 1401 (15 تا 23 فوریه 2023) در موزه ملی ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 14011203761278

برچسب‌ها