برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی باعث دلگرمی بیشتر هنرمندان می‌شود/ بازارهای صنایع‌دستی بهترین منبع ارزآور در شرایط حساس اقتصادی کشور هستند/ حوزه صنایع‌دستی نیازمند کمک و حمایت بیش از پیش است

حداد عادل در حاشیه بازدید از هفتمین جشنواره بین المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر گفت: ایجاد بازارهای جهانی صنایع‌دستی بسیار مفید بوده و رشد و رونق این حوزه باعث ارزآوری برای مجموعه اقتصادی کشور خواهد شد.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عصر امروز چهارشنبه ۳ اسفندماه با حضور در موزه ملی ایران و پس از کاشت نهال سرو در محوطه موزه از هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر نیز بازدید کرد.

حداد عادل در حاشیه این بازدید با اشاره به این‌که نمایشگاه صنایع‌دستی آئینه هویت و فرهنگ ایرانیان است، گفت:  وجود صنایع‌دستی امروزی نشانه استمرار این هویت است و روحیه زیبایی‌شناسی و زیباسازی هنرمندان ایرانی، صنایع دستی ایران را در جهان متجلی کرده است.

او با ابراز امیدواری از این موضوع که برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی بتواند باعث دلگرمی بیشتر هنرمندان شود، افزود: امید است این‌گونه نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای رشد کیفی و کمی هنر صنایع دستی در داخل کشور و معرفی بهتر آن در جوامع جهانی شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه با بیان این‌که در این شرایط حساس اقتصادی و با وجود تحریم‌های متعدد علیه کشورمان نیازمند منابع ارزی جدید هستیم، تاکید کرد: ایجاد بازارهای جهانی صنایع دستی بسیار مفید بوده و رشد و رونق این حوزه باعث ارزآوری برای مجموعه اقتصاد کشور خواهد شد.

حدادعادل در پایان با تاکید بر این‌که حوزه صنایع‌دستی  نیازمند کمک و حمایت بیش از پیش است، افزود: باید کمک کنیم تا صنایع‌دستی از حالت تک بعدی و صرفا موزه‌ای خارج و وارد سبد هزینه زندگی خانوار شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011203761967

برچسب‌ها