برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی کالا بوم در یزد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از برپایی نمایشگاه طراحی صنایع‌دستی با عنوان \"کالا بوم\" در شهر میراث جهانی یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی روز پنج‌شنبه 11 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه طراحی صنایع‌دستی با نمایش ۷۰ اثر برگزیده به مدت سه روز در محل هتل داد به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و با همکاری این اداره‌کل با نگاه به ظرفیت‌های فرهنگی شهر یزد برپا می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد افزود: اولین جشنواره طراحی صنایع‌دستی تحت عنوان کالا بوم باهدف طراحی کالای هویت‌بخش در حوزه صنایع‌دستی، کاربردی و سوغات اجرا شده است.

 عربی با بیان اینکه به دنبال برگزاری اولین جشنواره طراحی صنایع‌دستی، ۱۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال‌شده، گفت: پس از ارزیابی اولیه ۷۰ حائز شرایط حضور در نمایشگاه شدند که از مجموع ۷۰ اثر حاضر در نمایشگاه ۲۰ اثر در بخش نفیس و ۵۰ اثر در بخش آروانه داوری خواهند شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی باید کاربردی شوند و در زندگی مردم جاری باشند، گفت: برگزاری این‌گونه رویدادهای خلاقانه می‌تواند ضمن خلاقیت‌ها و تولید کاربری‌های جدید از محصولات و صنایع‌دستی سبب تشویق هنرمندان عرصه هنر و صنایع‌دستی به تولید کارهای فاخر، ارزشمند و پرکاربرد شود.

نمایشگاه کالا بوم از روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه در محل هتل داد به مدت سه روز (جمعه ۱۲ اسفندماه) دایر خواهد بود و در پایان ۹ اثر در بخش آروانه و ۵ اثر در بخش نفیس به‌عنوان برگزیده موردتقدیر قرار خواهند گرفت و آثار به‌عنوان هدایای سازمانی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011211104330

برچسب‌ها