کاهش ۲۹درصدی تخلف تاخیر در حرکت اتوبوس‌های بین‌شهری در سال ۱۴۰۱

داریوش باقرجوان اعلام کرد: تخلفات ناوگان اتوبوس بین‌شهری ناشی از عدم رعایت نحوه حرکت، توقف و سرویس‌دهی وسایل نقلیه در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های انجام شده، ۲۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، داریوش باقرجوان با اعلام کاهش 29درصدی میزان تخلف تاخیر در حرکت اتوبوس‌های بین‌شهری در سال 1401 گفت: با عنایت به گزارش‌های دریافتی مبنی بر تاخیر سفر ناوگان اتوبوسی در مبدا یا حین سفر، این سازمان طی بخشنامه‌های متعدد به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استانی در خصوص ضرورت کنترل‌های لازم تاکید کرده است. همچنین مقرر شده است در صورت بروز تخلف در این زمینه نسبت به بررسی و برخورد با تخلفات از طریق طرح تخلف در کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات حمل و نقل اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در سال جاری دو نوبت طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی اجرا شده است. همچنین، مدیران کل ادارات استانی، معاونین حمل و نقل و رؤسای ادارات کل استانی ضمن حضور در پایانه‌های مسافربری، با رسانه‌های عمومی درباره نحوه پیگیری موضوع به مسافران مصاحبه کرده‌اند.

باقرجوان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با متخلفین از طریق طرح تخلف در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات حمل و نقل برخورد لازم صورت گرفته است. به علاوه، با تشکیل تیم‌های بازرسی با حضور تشکل‌های صنفی و پلیس، نظارت بر نحوه سرویس‌دهی ناوگان اعزامی نیز صورت گرفته است.

او در خصوص دلایل تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها گفت: با توجه به بررسی به عمل آمده، عدم حضور به‌موقع مسافران در پایانه، نامساعد بودن شرایط جوی و انجام سوختگیری از عمده دلایل تاخیر در حرکت ذکر شده است.

به گفته باقرجوان در سال ۱۴۰۰ در کل کشور تعداد 2254 تخلف ناشی از عدم رعایت نحوه حرکت و توقف و سرویس‌دهی وسیله نقلیه صورت گرفته بود که تعداد 1813 پرونده مختومه و مابقی در دست بررسی است. این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ در کل کشور 1587 تخلف ناشی از این موضوع صورت گرفته که ۸۲۹ پرونده مختومه و رای صادر شده و ۷۵۸ پرونده در دست بررسی و اقدام است.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در انتها گفت: در سال جاری با عنایت به پیگیری‌ها و کنترل‌های به عمل آمده، ۲۹ درصد بروز تخلف کاهش یافته است و با توجه به نتیجه مثبت حاصله، همچنان در سال آتی نیز در راستای کاهش مورد مذکور اقدامات لازم و نظارت بیشتر در این مقوله در دست اقدام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011226900914

برچسب‌ها