افزایش 12 درصدی ترددها در ورودی یزد در ایام نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: مجموع آمار تردد ورودی به استان یزد در ایام نوروز در سه حوزه ریلی، جاده‌ای و هوایی 12 درصد افزایش داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی با اعلام این خبر گفت: مجموع آمار تردد ورودی استان از ۲۴ اسفندماه 1401 تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تعداد 820 هزعر و 452 دستگاه خودرو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به افزایش 21 درصدی آمار ورودی به استان از طریق قطار، ادامه داد: مجموع آمار ورودی به استان از طریق قطار از ۲۴ اسفندماه 1401 تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه 1402، 21 هزار و 849 نفر بوده است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 18 هزار و 32 نفر بوده است.

او افزود: مجموع آمار ورودی به استان یزد از طریق پرواز طی این مدت، بیش از 14 هزار نفر بوده و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

آخوندی با اشاره به راه‌اندازی کمپین «سی‌شصت» در جاده‌های استان افزود: در این طرح مسافران با توقف و استراحت در فواصل سی کیلومتری، خصوصاً در مناطق حادثه‌خیز، از خدمات رایگان موکب‌های برپاشده استفاده کردند که این اقدام موجب کاهش تصادفات جاده‌ای و آمار فوتی‌های نوروز امسال در استان شده، همچنین حضور نیروهای پلیس در مسیرهای مواصلاتی استان یزد به‌مراتب محسوس‌تر از سایر مسیرها بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در پایان تصریح کرد: همه تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران یزد را در تعطیلات عید فطر خواهیم داشت و آماده‌ایم تا همچنان بهترین میزبان هموطنان عزیز در سفر به یزد جهانی باشیم.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020114104462

برچسب‌ها