جابه‌جایی حدود 4 میلیون سفر دریایی تا پایان روز 13 فروردین در هرمزگان ثبت شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز از 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه سال‌جاری در این استان به ثبت رسیده است.

به‌گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حسین عباس‌نژاد افزود: از این میزان سفر دریایی، سه میلیون و ۲۶۳ هزار نفر مسافر و ۵۹۷ هزار و ۸۳۲ گردشگر بودند که در بخش مسافری ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان در ادامه با اشاره به جابه‌جایی ۶۴۵ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس بیان کرد: در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: در این مدت ۳۲۳ هزار و ۷۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام و ۲۸ هزار و ۸۰۱ مسافر در بندر آفتاب جابه‌جا شدند.

عباس‌نژاد با اشاره به رفت و آمد ۱۲۴ هزار و ۹۳۴ مسافر از بندر چارک به جزیره کیش افزود: از ابتدای ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین 1402 نیز ۱۶۹ هزار و ۴۰۶ گردشگر از طریق اسکله دلفین قشم و ۳۲ هزار و ۸۸۰ گردشگر از اسکله بهمن قشم جابه‌جا شدند.

او اضافه کرد: در این مدت نیز تردد ۱۴ هزار و ۷۴۶ شناور تفریحی در اسکله دلفین قشم و هشت هزار و ۴۷۷ تردد شناور مسافری در بندر لافت به ثبت رسیده است.

ثبت حدود ۶۹ هزار سفر دریایی هرمزگان در روز ۱۳ فروردین

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان به آمار سفرهای دریایی روز ۱۳ فروردین‌ماه نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع در این روز ۵۸ هزار و ۱۱۸ مسافر و ۱۰هزار و ۶۷۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابجا شدند.

او افزود: در ۱۳ فروردین‌ماه نیز ۱۲ هزار و ۸۱۴ دستگاه خودرو جابه‌جا و افزون بر یک‌هزار و ۹۰۰ تردد شناورهای مسافری و تفریحی در ۱۲ مسیر مجاز بین بنادر و جزایر استان هرمزگان به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان جابه‌جایی مسافران از طریق بنادر پهل و لافت به جزیره قشم را ۲۵ هزار و ۹۴۹ نفر مسافر اعلام و اضافه کرد: در این روز همچنین سه هزارو ۱۱۰ مسافر از طریق بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز رفت و آمد کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020115622181

برچسب‌ها