فروش ۲ میلیارد تومانی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی طبس در نوروز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از فروش بیش از ۲ میلیارد تومانی از نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در نوروز 1402 خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد بیان کرد: استقبال زائران و گردشگران از نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در ایام نوروز 1402 که در محل آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد، جالب‌توجه بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  و دبیرستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طبس افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در محل آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) با بیش از 40 غرفه شامل ۱۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های قلم‌زنی خاص طبس، تولیدات چرمی، سوخت‌نگار چوب، حولهبافی، گلیم‌بافی و پلاس بافی، سفال و سرامیک و پخل‌بافی و بقیه غرفه‌ها متعلق به سوغات محلی عمدتاً شهرستان طبس و شهرهای اصفهان، تبریز، یزد و قائن است. اجرای زنده قلم‌زنی، تولیدات چرمی و سوخت‌نگار نیز در محل غرفه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

او بیان کرد: اجرای زنده و نمایش روند تولید محصولات صنایع‌دستی با استقبال زائران و گردشگران مواجه شد و علاقه‌مندان در محل غرفه‌های تولید زنده می‌توانند تجربه فعالیت صنایع‌دستی داشته باشند و آموزش اولیه داده می‌شود.

عرب تصریح کرد: علاوه بر این نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و معرفی آداب‌ورسوم در شهر دیهوک با پنج غرفه، بازارچه فروش سوغات محلی روستای هدف گردشگری اصفهک با هفت غرفه فروش صنایع‌دستی و سوغات محلی در روستاهای هدف گردشگری ازمیغان و نایبند و فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی روستای کریت، در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر برای ایام نوروز 1402 فعال و راه‌اندازی شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس مجموع فروش این نمایشگاه‌ها را ۲ میلیارد و 125 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه علاوه بر عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی، آشنایی صنعتگران با فضای بازار، بازاریابی محصولات صنایع‌دستی، ارتقای سطح تولیدات و هماهنگی بین بازار عرضه و مصرف، شناسایی صنعتگران و هنرمندان جدید در حوزه صنایع‌دستی شهرستان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402011713469

برچسب‌ها