جذب 100 درصدی اعتبارات تخصیصی مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از جذب 100 درصدی اعتبارات تخصیص‌ یافته به این اداره‌کل از محل مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری به فارس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن‌نژاد  گفت: مصوبات دور اول سفر رئیس‌ جمهوری به استان فارس در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامل 10 مصوبه در قالب 29 پروژه بوده است که این اداره‌کل موفق به جذب 100 درصدی اعتبارات دارای تخصیص شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار برای 18 پروژه از تعداد 29 پروژه مصوب از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی محقق شده، تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی برای 18 پروژه مذکور انجام‌ شده و میزان اعتبار تخصیص‌ یافته به هر پروژه تماماً جذب‌ شده است.

او در ادامه به پروژه‌های مورد نظر اشاره کرد و گفت: اجرای زیرساخت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اختصاص 25 میلیارد تومان شامل 15 پروژه بوده است که شش پروژه آن دارای تخصیص بوده است و درمجموع 39 درصد تخصیص اعتبار داشته است.

 سید مؤید محسن‌نژاد ادامه داد: اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان برای تعریف و اجرای مسیرها و محورهای گردشگری متناسب با تنوع جاذبه‌ها از قبیل مسیر تخت جمشید - پاسارگاد- نقش رستم شامل سه پروژه که 2 پروژه آن دارای تخصیص اعتبار بوده است و درمجموع 60 درصد تخصیص داشته است.

 او اختصاص مبلغ  پنج میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه خوداشتغالی صنایع‌دستی برای پنج پروژه را از دیگر برنامه برشمرد و گفت: به این پنج پروژه 100 درصد تخصیص اعتبار تعلق‌ گرفته که تماماً جذب‌ شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اختصاص مبلغ سه میلیارد تومان برای تملک و مرمت خانه سوخکیان داراب با 50 درصد تخصیص اعتبار، مرمت و احیای باغ گردشگری نشاط لار با اختصاص 2 میلیارد تومان و با جذب 100درصد اعتبار، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کاخ ساسانی سروستان با اختصاص مبلغ چهار میلیارد تومان و با 75 درصد تخصیص اعتبار، تکمیل موزه بوانات با اختصاص مبلغ 2 میلیارد تومان با تخصیص 50 درصد اعتبار، حصارکشی شهر تاریخی داراب‌گرد با اختصاص مبلغ سه میلیارد تومان با تخصیص 50‌ درصد اعتبار، محوطه‌سازی مسجد سنگی داراب با اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان و تخصیص 100 درصدی اعتبار ازجمله طرح‌های مورد نظر بوده‌اند که اعتبار اختصاص‌ یافته به هر یک تماماً جذب‌ شده است.

 این مقام مسئول در ادامه به برخی از برنامه‌های پیشنهادی دور اول سفر رئیس‌جمهوری اشاره کرد که اعتباری به آن‌ها تخصیص داده نشده و بیان کرد: پروژه‌های زیرساخت گردشگری سرآسیاب، تنگ براق و سده اقلید، درود زن، روستای هدف گردشگری دشتک، تفرجگاه چشمه انجیر رستم، منطقه گردشگری سیدان، دریاچه پریشان کازرون، مجموعه تاریخی نقش رستم و همچنین طرح برندسازی گردشگری استان ازجمله این پروژه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در پایان افزود: برنامه‌ها و پروژه‌های پیشنهادی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس برای طرح و تصویب در سفر دوم رئیس‌جمهوری و هیئت دولت با اعتبار مورد نیاز بیش از 5 هزار و 300 میلیارد تومان نیز ارائه شده است.

انتهای پیام /

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020129143392

برچسب‌ها