مشهد؛ غرق شادی در میلاد حضرت رضا(ع)

به یمن میلاد مبارک شمس الشموس، امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، مشهد در اقیانوس شادی مجاوران و زائران غوطه‌ور شد.

این جشنواره مردمی که با یاری فرمانداری، شهرداری و سایر نهادهای ذیربط برپا شد، غفلتی دیرین را محو کرد،  تاکنون آنچه از بزرگداشت‌ها و مراسم متصل به ساحت قدسی این امام همام در خاطره‌ها مانده دهه آخر صفر و سالروز شهادت غریبانه ایشان بوده است اما امسال به یادبودهای ملکوتی امام هشتم(ع) جشن‌های ولادت ولایت افزوده شد.

اگر چه در سالیان پیشین نیز جشن ولادت در دل و جان مردم در تکایا و مساجد برگزار می‌شد، لیکن هیچگاه شکوه سوگواری‌ها را نداشت از این رو می‌گویم جشن ولادت امام هشتم(ع) امسال چهره‌ای دیگر یافت و با حضور پر شور و اشتیاق مردم میثاق‌نامه‌ای با امام مهربانی به امضا رسید و عشق به زائر و مجاور به این امام همام در هیبت یک جشن پرشکوه به نمایش گذاشته شد.

جشنی که مجاوران و زائران را به خیابان دعوت کرد، خیابان‌هایی که به شادی بند آمدند، ده‌ها هزار مردمی که با تمام دشواری‌های معیشتی به خیابان آمدند و در جشن ولادت امام قلب‌ها به التجا روی آوردند و از شاه خراسان رستگاری و روزگار سرور آمیز استمداد کردند.

این مراسم رویدادی تحول آفرین بود، شادی را به قلوب مردم باز گرداند و نقطه عطفی در تاریخ مراسمات مذهبی در ایران و بویژه مشهد مقدس شد.

از زاویه گردشگری زیارت نیز رویدادی مهم رقم خورد، زائران زین پس دهه کرامت و میلاد امام قلب‌ها را در تقویم جان خود ثبت خواهند کرد و به یاری پروردگار هر سال با شکوه بیشتری که این مراسم به خود خواهد گرفت بر شمار زائران مضجع متبرک امام هشتم (ع) افزوده خواهد شد.

دیگر مردم از سراسر ایران فقط برای عرض تسلیت و عزاداری به مشهد نخواهند آمد بلکه برای شادی و سرور نیز مشهد میثاق گاه مشتاقان زیارت حضرت رضا (ع) خواهد بود.

 ما نیز امیدواریم که دهه کرامت در کنار دهه آخر صفر همواره انگیزه‌ای برای خدمت و خدمتگزاری بدین عزیزان باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020311770794

برچسب‌ها