تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی دارای مهر اصالت ملی در آذربایجان غربی

به‌مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از هنرمندان صنایع‌دستی دارای مهر اصالت ملی تجلیل شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ به‌مناسبت گرامیداشت هفته صنایع‌دستی با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ۲۰ هنرمند استانی تجلیل شد که در دو سال گذشته مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: امسال برای اولین بار در استان ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به هنرمندان صنایع‌دستی پرداخت شده است.

مرتضی صفری اضافه کرد: ۷۳ اثر در سطح استان مهر اصالت ملی گرفته‌اند که در نوع خود بی‌نظیر هستند اما متاسفانه این آثار و تولیدکنندگان آنها آنگونه که باید و شاید در سطح استان شناخته نشده‌اند.

حمید بهجت، جواد درویش‌زاده، بهنام حسین‌پور، بهنام و بهنازی فری رضایی در منبت‌کاری، امیر معظم و اسماعیل قنبری در معرق چوب، خدیجه سعید‌پور، مژگان گلدوست و نرمین ابراهیمی در گلیم‌بافی، اعظم آقاجانی در میناکاری، نجات هناره خلیانی در ساخت سازهای سنتی، حسن خزائی در مشبک و خراطی، جواد ابوالحسن اوغلو در چاقوسازی، اسلام شیخلو در تراش سنگ‌های قیمتی، نعمت احمدی تبت در ملیله‌کاری و کژال سلطانیان در رودوزی‌های الحاقی از جمله این هنرمندان هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323378420

برچسب‌ها