احیاء هنر قلم‌زنی کرمانشاه در دستور کار اداره‌کل استان قرار دارد/ ثبت ملی هنر قلم‌زنی کرمانشاه را دنبال می‌کنیم

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: هنر قلم‌زنی در کرمانشاه از قدمت بسیار کهنی برخوردار است که احیای آن در برنامه باززنده‌سازی معاونت صنایع‌دستی استان قرار گرفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه در جلسه با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمانشاه و مسئولین نگارخانه بلوط، اظهار کرد: هنر قلم‌زنی پیشینه کهنی در استان کرمانشاه دارد و اساتید برجسته‌ای در این حوزه فعالیت داشته‌اند که متاسفانه امروزه شاهد کم رونق بودن این هنر در استان هستیم.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: در حال حاضر اساتید معدودی در این حوزه در استان فعالیت دارند که نیازمند حمایت جدی برای ترویج این هنر ارزشمند در میان نسل جدید هستیم.

او افزود: برای جلوگیری از منسوخ شدن این هنر که به لحاظ اقتصادی نیز می‌تواند بسیار ارزشمند و جنبه صادراتی داشته باشد باید از همه ظرفیت‌ها برای احیای آن تلاش کنیم.

کوگانی با بیان اینکه پیش از این اقداماتی برای احیاء نمدمالی، ارغوان بافی و موج بافی در استان انجام شده است، گفت: امسال در چهارچوب برنامه باززنده‌سازی هنرهای صنایع‌دستی استان در حوزه قلم‌زنی اقداماتی را از جمله برپایی دوره‌های آموزشی رایگان برای علاقه‌مندان به این حوزه در دستور کار داریم.

او تصریح کرد: در اقدامی دیگر نیز در آینده نزدیک برنامه تشکیل پرونده ثبت ملی شیوه قلم‌زنی کرمانشاه را نیز دنبال خواهیم کرد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، افزود: در میان مدت نیز با افزایش تولیدات این حوزه، شرایط حضور آثار هنرمندان قلم‌زن کرمانشاه را در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ملی و بین‌المللی را فراهم می‌کنیم تا این هنر ارزشمند ضمن معرفی به سمت تجاری شدن سوق پیدا کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325417779

برچسب‌ها