تابلو راهنمای گردشگری شهرستان خمین نوسازی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: تابلو راهنمای گردشگری ورودی شهرستان با هزینه بیش از یک میلیارد 400 میلیون ریال بازسازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی با اعلام این خبر گفت: به منظور هدایت و راهنمایی مسافران و گردشگران، تابلو راهنمای گردشگری و معرفی اماکن تاریخی، به دو زبان فارسی و لاتین در ورودی شهر خمین (روستای شهابیه) به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین افزود: این تابلو به مساحت حدود ۱۲ متر مربع  با قابلیت ماندگاری بیش از ۱۵ سال و شبرنگ با ترجمه لاتین برای گردشگران خارجی طراحی، ساخته و  با همکاری شورای اسلامی و دهیاری شهابیه نصب شد. 

او گفت: نصب تابلوهای راهنما برای هدایت گردشگران و معرفی جاذبه‌های تاریخی امری ضروری است که این امر از محل اعتبارات تملک دارایی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تامین اعتبار شده است.

مشهدی در ادامه گفت: روستای شهابیه روستای هدف گردشگری شهرستان خمین و بعنوان خاستگاه گل محمدی و گل شاخه بریده شهرستان است که دو دوره جشنواره گل محمدی در آن برگزار شده است و همچنین عمارت تاریخی امیر مفخم نیز در این روستا قرار دارد که در حال حاضر برای مرمت و تبدیل به یک مرکز گردشگری تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خمین گفت: یکی از دلایل سرگردانی گردشگران به ضعف اطلاع‌رسانی در سفر مربوط می‌شود. تابلوها از جمله مهمترین منابع اطلاع‌رسانی به گردشگران و مسافران هستند که در برخی مواقع کم‌اهمیت در نظر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041901668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha