ثبت بیش از 2600 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از ثبت بیش از 2600 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور شنبه 24 تیرماه سال ۱۴۰۲ در دومین نشست انجمن‌های میراث‌فرهنگی لرستان گفت: در استان لرستان تاکنون بیش از 5هزار اثر شناسایی شده که بیش از 2600 اثر از آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیر انجمن‌های میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: این نشست در راستای راهکارهای لازم به منظور حفاظت از میراث گران‌بهای فرهنگی و تاریخی و همچنین تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌های لرستان برگزار شد.

او با اشاره به ثبت ملی آثار تاریخی استان در راستای حفاظت از این میراث ارزشمند افزود: ثبت آثار ملی با هدف هویت‌بخشی و همچنین اهمیت حفاظت از آثار انجام می‌شود که در این زمینه لرستان از استان‌های پیشرو کشور است.

ایمان دهاقین دبیر انجمن‌های میراث‌فرهنگی کشور نیز در این نشست به بیش از یک میلیون اثر تاریخی ارزشمند در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی آثار تاریخی در سطح کشور، حفاظت از این میراث گران‌بها نیازمند همکاری و تعامل انجمن‌ها و همه دستگاه‌های اجرایی است.

دهاقین بیان کرد: باید در جامعه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی فرهنگی صورت گیرد و افکار مردم را به سمت حفاظت از آثار تاریخی کهن این سرزمین سوق داد.

او مسیر توسعه همه جانبه در کشور را در گروه توسعه فرهنگی دانست و عنوان افزود: استان لرستان در حوزه ثبت ملی محوطه‌های تاریخی در جایگاه نخست و در حوزه ثبت ملی آثار فرهنگی، تاریخی در جایگاه دوم کشور قرار دارد که نشان از تمدن غنی این دیار است.

گفتنی است در این نشست برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و همچنین انجمن‌های میراث‌فرهنگی استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha