دره شگفت‌انگیز شیرز کوهدشت در مسیر توسعه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه شیرز کوهدشت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با بیان این خبر گفت: به منظور رفاه حال گردشگران در منطقه زیبای شیرز کوهدشت، توسعه زیرساخت‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: دره شیرز سالانه و به ویژه در شش ماهه اول سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی از سراسر کشور است و تلاش می‌شود که زیرساخت‌های لازم برای توسعه این منطقه فراهم شود.

او با بیان اینکه 11 میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌های منطقه گردشگری دره شیرز اختصاص یافته افزود: این میزان اعتبار در راستای ایمنی‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر دسترسی این منطقه اختصاص هزینه خواهد شد.

حسن‌پور بیان کرد: منطقه گردشگری دره شیرز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین مناطق گردشگری ایران و جهان، پتانسیل‌های بی نظیری برای جذب گردشگر و توسعه این صنعت در لرستان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: آنچه موجب تمایز این دره با دیگر دره‌های موجود در رشته‌کوه زاگرس می‌شود، چشمه‌های کوچک و بزرگ و رودخانه زیبایی است که در آن جریان دارد و محیط سنگی و خشن آن را لطیف و زیبا کرده و از همین رو رفع نقاط حادثه خیز باتوجه به کوهستانی بودن مسیر، در دستورکار میراث فرهنگی لرستان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه دره شیرِز قدیمی‌ترین موزه طبیعی جهان و دره‌ای بکر و دست نخورده در شمال غربی شهرستان کوهدشت به شمار می‌رود تصریح کرد: این دره در ۵۵ کیلومتری شمال غربی شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان لرستان، کرمانشاه و ایلام در کنار رود سیمره واقع شده‌است.

حسن‌پور گفت: در این دره و برخی از غارهای آن، آثاری باستانی از زندگی مردم در چندین میلیون سال پیش کشف شده و آثار موجود در آن نشان دهنده حیات در دوران باستان و زندگی غارنشینی در دره شیزر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha