ابلاغ مراتب ثبت ۴ اثر منقول فرهنگی تاریخی به استاندار خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: مراتب ثبت چهار اثر منقول فرهنگی تاریخی در فهرست آثار ملی غیرمنقول ایران از سوی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور به استاندار خراسان شمالی ابلاغ شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: محوطه رباط عشق، تپه سهراب قزلق، رباط اجغ و تپه کلبنه چهار اثر یاد شده هستند که در نامه علی دارابی معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی ابلاغ شده است.

مستوفیان افزود: در این نامه مراتب ثبت محوطه باط عشق به شماره ۳۳۸۹۸ و تپه سهراب قزلق به شماره ۳۳۹۳۰، رباط اجغ به شماره ۳۳۸۷۶ و تپه کلبنه به شماره ۳۳۹۲۹ در شهرستان گرمه در فهرست آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول کشور به ثبت رسیده‌اند.

او تصریح کرد: برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت اثر شود، جرم محسوب شده و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر تاریخی صرفاً با تأیید و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051000548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha