ساخت کاروانسرای طلا و جواهرات در کرمان منوط به رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه ساخت کاروانسرای طلا و جواهرات در کرمان منوط به رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی است گفت: برای توسعه شهری هرجا که نیاز به کمک باشد، همراهی می‌کنیم و هر زمان که منافع میراث در خطر باشد، محکم پای آن می‌مانیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی در خصوص احداث کاروانسرای طلا و جواهر در مجاور مسجد تاریخی ملک کرمان اظهار کرد: میراث‌فرهنگی برای ساخت این کاروانسرا از مواضع خود کوتاه نمی‌آید. خط قرمزهای ما و ضوابط قانونی در حوزه میراثی کاملا مشخص است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تاکید بر اینکه خارج از ضوابط میراث‌فرهنگی اجازه هیچ کاری داده نخواهد شد بیان کرد: در این زمین، ضابطه ساخت مشخص است. ضوابط می‌گوید ارتفاع ساخت‌وساز نباید از ۴.۵ (چهار و نیم) متر بیشتر باشد. خواه پاساژ باشد، خواه مسکونی، خواه کاروانسرا و یا هرچیز دیگری، ارتفاع آن نباید از این حد بالاتر باشد. ضمن اینکه متریال و نوع مصالح و طرح باید به تایید میراث‌فرهنگی برسد.

فعالی با اشاره به اینکه هر طرحی قرار باشد در این زمین اجرا شود باید ضوابط میراثی درباره آن رعایت شود ادامه داد: تاکنون طرحی از سوی شهرداری به ما ارائه نشده است و باید به تایید کمیته فنی میراث برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: مصالحی که برای ساخت این مجموعه به‌کار می‌رود باید بومی و محلی و طرح کاملا همگون با بافت تاریخی باشد.

او خاطرنشان کرد: باید مسیر را به سمتی ببریم که پروژه‌های ناهمگن اجرا نشود و اجازه ندهیم اتفاقاتی که در گذشته رخ داده تکرار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha