سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کرمان بازار سرمایه را دریابند

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به محدود بودن منابع دولتی خطاب به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بازار سرمایه را دریابند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، امیر حسن‌زاده شامگاه شنبه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب کرمان است و باید از این ظرفیت برای رونق اقتصادی این استان استفاده کرد اظهار کرد: شناخت توانمندی‌های استان کرمان نخستین گام برای رونق این صنعت است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان افزود: امسال سهم استان کرمان از محل تبصره ۱۸ در حوزه گردشگری حدود ۵۷ میلیارد تومان است.

آینده گردشگری کرمان در دستان سرمایه‌گذاران است

سعید شاهرخی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه ردیف بودجه مستقلی برای گردشگری استان کرمان وجود ندارد گفت: سرمایه‌گذاران بخش گردشگری نیاز به حمایت دارند و آینده گردشگری استان در دستان آنها است.

شاهرخی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه گردشگری باید به عنوان مکمل اقتصادی پذیرش شود اظهار کرد: سرمایه‌گذاری سبز در گردشگری گامی مثبت برای گردشگری پایدار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او توسعه گردشگری استان کرمان را منوط به همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط با گردشگری دانست و بیان کرد: حوزه گردشگری کارکرد همه جانبه دارد و اگر این صنعت رونق پیدا کند، شادی و نشاط در جامعه خواهیم داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه بانک‌های استان عملکرد خوبی در زمینه همکاری با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ندارند ولی عملکرد صندوق توسعه تعاون قابل تقدیر است گفت: امسال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان درخواست تسهیلات داریم.

او ضمن درخواست از استانداری کرمان در خصوص همکاری لازم برای تخصیص اعتبارات اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ پروژه در حال ساخت با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومان داریم که زمینه اشتغال حدود ۲هزار نفر را در حوزه گردشگری فراهم خواهند کرد.

بودجه گردشگری استان از پنج درصد به ۱۰ درصد رسیده است

محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه بودجه گردشگری استان از پنج درصد به ۱۰ درصد رسیده است گفت: مشارکت عمومی و خصوصی یکی از روش‌های تامین منابع و تکمیل پروژه‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه استان کرمان در سند آمایش سرزمینی کشور یکی از اضلاع مربع گردشگری قرار گرفته است افزود: برای رونق گردشگری سلامت باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام گیرد زیرا استان کرمان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

او با اشاره به اینکه اتکای بیشتر مردم و سرمایه‌گذاران به تسهیلات بانکی است، افزود: متاسفانه به اندازه درخواست‌ها، منابع نداریم. بنابراین باید به دنبال راه‌های دیگر تامین سرمایه باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در ادامه به پروژه‌های نیمه تمام حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، زیرساخت‌هایی که باید تکمیل شود را به ما اعلام کند و ما از دستگاه‌های اجرایی درخواست تکمیل آن را مطالبه می‌کنیم.

او درباره تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان گفت: بودجه‌ای برای این موضوع به اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان تعلق می‌گیرد اما اعتبارات دولتی کفاف این مهم را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081400703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha