صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی بخش های ویژه و مورد حمایت کنگره ملی زنان تاثیرگذار است

دبیر علمی کنگره ملی زنان تاثیرگذار گفت: امسال با رویکرد حمایت از صنایع‌دستی و همچنین گردشگری و میراث‌فرهنگی قرار است برگزیده‌های ملی داشته باشیم.

«بی‌بی فاطمه حقیرالسادات» در گفت‌وگو با میراث‌آریا با بیان این که کنگره ملی زنان تاثیرگذار برای دومین سال پیاپی در حال برگزاری است، گفت: در سال گذشته سه کارگروه برای این جشنواره در نظر گرفته شده بود اما امسال با دیدی وسیع‌تر هشت کارگروه را برای این کنگره در نظر گرفتیم.

او در خصوص کارگروه‌های این کنگره افزود: سیاستگذاری، فعالیت های اجتماعی، تعلیم و تربیت، علمی پژوهشی فناوری، اقتصاد و کارآفرینی، هنر و رسانه و گفتمان‌سازی کارگروه های این کنگره هستند و البته گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی بخش ویژه این کنگره در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای اولین بار گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی به عنوان بخش ویژه مورد حمایت قرار گرفته، تصریح کرد: برای سومین کنگره در سال آینده قرار است گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به عنوان کارگروه مشارکت داشته باشد.

او گفت: در شناسایی ظرفیت بانوان نخبه کشور با توجه به ظرفیت های معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در نظر گرفتیم تا این ظرفیت را در شورای سیاستگذاری کنگره داشته باشیم و در تلاش هستیم تا بانوان تاثیرگذار در بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را انتخاب کنیم.

حقیرالسادات با تاکید بر اینکه قرار است سمن‌ها و نهادهای مردمی و بخش خصوصی مشارکت کنند، تصریح کرد: امیدوار هستیم تا با اهتمام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بتوانیم این بخش را به طور جدی اعمال کنیم و در دو بخش استانی و ملی ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم.

او با تاکید بر اینکه احیا و حفظ هویت و داشته‌های ملی به ویژه با محور بانوان و خانواده مورد تاکید ماست، گفت: وزارت میراث فرهنگی می تواند در این زمینه نقشی جدی داشته باشد و برترین ها را به ویژه در حوزه صنایع‌دستی شناسایی کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha