دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج در هرمزگان برگزار می‌شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: دومین جشنواره استانی صنایع‌دستی بسیج در هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، ساناز رمجی بابیان این مطلب گفت: این جشنواره در راستای تقویت شبکه هنرمندان، شناسایی کارآفرینان و صنعتگران گمنام با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار، احیای هویت و اصالت ملی با نگاه ویژه و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی مخصوصاً رشته‌های منسوخ‌ شده و یا در حال منسوخ با همکاری بسیج هنرمندان، ۹ تا ۱۵ دی‌ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: این جشنواره در ۲۲ رشته شامل میناکاری، معرق، خاتم، حکاکی روی فلز، حکاکی روی چرم، حکاکی روی سنگ، حصیربافی، صنایع دریایی، دوخت های سنتی، نمدبافی، ساخت زیورآلات، چاپ های سنتی، سفال سرامیک کاشی، فرآورده‌های پوست و چرم، ملیله‌کاری، لباس‌های محلی و سنتی، گلیم، جاجیم، گبه، نساجی سنتی، منبت‌کاری، خراطی، آبگینه و صنایع کاغذی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند در هر رشته با حداکثر معرفی ۳ اثر در همان رشته در مرحله استانی شرکت کنند، اظهار کرد: هنرمندانی که در دو یا چند رشته توانایی ارائه اثر دارند و یا آثارشان به‌صورت تلفیقی است نیز می‌توانند در رشته‌های ذکرشده اثر ارائه کنند.

رمجی افزود: آثار منتخب استانی به دبیرخانه مرکزی و جشنواره کشوری معرفی و در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی تهران به نمایش عمومی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید به وبگاه جشنواره به آدرس
Http://honarmandegari.com ,مراجعه و با ایجاد حساب کاربری عکس اثر خود را بارگذاری کنند.

او افزود: پس از تائید نهایی از دبیرخانه کشوری، عکس آثار تأیید شده به دبیرخانه استانی ارسال می‌شود و سپس هنرمند باید اثر خود را تحویل دبیرخانه استانی دهند. همچنین آخرین‌مهلت ثبت‌نام در وبگاه جشنواره ۳۰ آذرماه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091901007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha