بازدید ۳ سفیر کشورهای عضو IORA از پژوهشکده هنرهای سنتی/ تعامل برای شناساندن و صادرات صنایع‌دستی

به‌منظور شناساندن ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایران و همکاری برای گسترش هنر ایرانی در سراسر دنیا ضمن بازدید سفرای کشورهای ژاپن، اندونزی و آفریقای جنوبی از پژوهشکده هنرهای سنتی، نشستی پیرامون تعامل و همکاری در زمینه آموزش و صادرات صنایع‌دستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دفتر امور زنان و خانواده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای اهداف مربوط به گسترش و شناساندن صنایع‌دستی به اقصی نقاط دنیا با همکاری مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز چهارشنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۲ میزبان تعدادی از سفرای کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند (IORA) بود.

تاماکی تسوکادا سفیر ژاپن در ایران، ونی پراستیو یولیانتورو سفیر کشور اندونزی در ایران و فرانسیس مولوی سفیر آفریقای جنوبی به همراه هیئت چند نفره از بخش‌های مختلف پژوهشکده هنرهای سنتی و کارگاه‌های زنده دایر در آن بازدید به عمل آوردند و ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی به ارائه توضیحات مربوط به هر یک از رشته‌ها پرداخت.

همچنین پس از این بازدید نشستی به‌منظور تعامل و گسترش همکاری، عرضه صنایع‌دستی و اعزام استادکاران حوزه‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120200108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha