ایجاد موزه‌ها نقشی موثر در حفظ و معرفی هویت تاریخی و فرهنگی استان البرز دارد/ ظرفیت بالای بخش خصوصی در گسترش موزه‌های استان

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران با اشاره به اهمیت و جایگاه موزه‌ها در معرفی و شناساندن هویت تاریخی استان البرز استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در گسترش موزه‌های البرز را راهکاری مؤثر در این حوزه عنوان کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، سمینار نقش‌ موزه‌ها در حفظ میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری البرز روز ‌چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعیت همیار کرج و با حضور جمعی از مسئولان، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران، معاون میراث‌فرهنگی استان، شهروندان و اساتید این حوزه برگزار شد.

سید احمد محیط طباطبایی در این نشست ضمن تشریح انواع موزه‌ها، راهکارها و توضیحاتی را برای توسعه این حوزه ارائه کرده و گفت: کرج از لحاظ دارا بودن پیشینه تاریخی غنی و نزدیکی به پایتخت می‌تواند انواع موزه‌ها را در خود جای دهد که به گسترش گردشگری فرهنگی در استان نیز کمک می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران همچنین ایجاد موزه‌های مجازی را با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های تحت وب فرصتی برای معرفی و کمک به حفظ میراث‌فرهنگی استان عنوان کرد و افزایش موزه‌های خصوصی در استان را راهگشای توسعه موزه‌ها دانست.

 طباطبایی بر اساس آخرین تعریف های ارائه شده، موزه را نهادی غیرانتفاعی، پژوهشی، آموزشی و همچنین برای گذران فراغت و کشف لذت دانست و گفت: موزه جایی است که بخشی از میراث ملموس، ناملموس، طبیعی و هنر یک سرزمین را شناسانده و به حفظ و معرفی و ترویج آن کمک شایانی می‌کند، بنابراین نباید از اهمیت آن‌ها غافل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120300154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha