پس از ۳ سال توقف حریم ۴ محوطه باستانی سیستان و بلوچستان تصویب شد 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: پس از سه سال وقفه و با تلاش‌های انجام شده، حریم چهار محوطه باستانی استان به تصویب رسید. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم  اظهار کرد: در جلسه کمیته حرایم کشور که روز یکشنبه ۱۳ اسفندماه در محل اداره‌کل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی وزارتخانه برگزار شد، حرایم معرفی شده از سوی استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در این جلسه محدوده عرصه و حریم پیشنهادی چهار محوطه باستانی استان به همراه ضوابط اختصاصی آن با حضور معاون میراث‌فرهنگی اداره کل و کارشناس حرایم و بافت‌های تاریخی استان ارایه و طی آن محدوده عرصه، حریم و ضوابط پیشنهادی مورد تایید قرار گرفت و به تصویب رسید. 

او ادامه داد: این چهار حریم شامل محوطه‌های باستانی از جمله چاه‌حسینی در شهرستان بمپور(هزاره چهارم و سوم ق.م.)، محوطه باستانی مرگو شهرستان هامون (هزاره سوم ق.م.)، گورستان شهر دراز ایرانشهر(هزاره سوم ق.م.) و محوطه باستانی شهر دراز ایرانشهر مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد بود که به تصویب رسید. 

طهرانی‌مقدم تاکید کرد: تصویب این حرایم جزو اقدامات بسیار مهم و ارزشمند است که پس از سه سال وقفه به انجام رسیده و در سالیان اخیرهیچ پرونده عرصه و حریمی از سیستان وبلوچستان تصویب نشده بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha