بهداشت، ایمنی و حفظ سلامت مسافران نوروزی مورد توجه قرار گیرد

معاون استاندار و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان گفت: اولویت اصلی ستاد خدمات سفر بهداشت، ایمنی و حفظ سلامت مسافران نوروزی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، موسوی آیت‌اللهی دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به شرح وظایف و برنامه‌های بخش‌های مختلف پرداخت و بر بهداشت، ایمنی، حفظ سلامت مسافران نوروزی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان تاکید کرد.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان گفت: در بحث اقامتی‌ها به جهت اینکه مشکلی برای مسافران ایجاد نشود بایستی سرکشی لازم انجام شود مخصوصا در نقاطی که می‌توانند غذا سرو کنند و مجوز لازم را دارند.

او در ادامه موضوع ایمنی سفر را مطرح کرد و افزود: ایمنی سفر هم از بابت کاهش تصادفات و هم تلفات جاده‌ای و هم به لحاظ ترافیکی مد نظر و بسیار مهم است.

موسوی آیت‌اللهی با بیان مواردی در رابطه با فرمانداری های مختلف افزود: فرمانداری‌ها وظایفی دارند که بایستی انجام دهند برای اینکه شهرستان‌شان آماده پذیرش مسافران نوروزی باشد.

او گفت: در مجموع جلسات به این منظور تشکیل می‌شود که هماهنگی لازم انجام شود تا ان‌شاءالله در نوروز امسال شاهد سفر خوبی باشیم.

استان کرمان دارای ظرفیت گردشگری بزرگی است

سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان و دبیر ستاد خدمات سفر استان در این جلسه گفت: استان کرمان ضمن اینکه یک ظرفیت گردشگری بزرگ است همه شاخص‌های تاریخی و طبیعی را هم دارد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمان، رسیدگی به میادین از جمله میدان گنجعلی‌خان و جمع‌آوری متکدیان را مهم دانست و خواستار همکاری لازم از سوی شهرداری شد.

او ارزیابی کمیته های سفر در سال گذشته را مهم دانست و گفت: بررسی نقاط ضعف و قوت کمیته‌ها می‌تواند به رفع نواقص کمک کند.

شاهرخی گفت: باید در ایام نوروز نظارت بر قیمت‌ها، نقاط هدف گردشگری، اقامتی و پذیرایی از سوی تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی انجام شود تا شاهد قیمت نامناسب نباشیم و با حفظ سلامت مسافرین به افزایش درصد رضایت‌مندی کمک کنیم.

او بر ایمنی سفر به جهت کاهش تصادفات جاده ای و ترافیک راه ها تاکید کرد و خواستار تدابیر بیشتر شد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمان در ادامه با اشاره به ابلاغ احکام صادره از سوی استاندار برای مسئولان ستاد شهرستان‌ها گفت: فرمانداران پیش‌بینی لازم برای ایمنی و حفظ سلامت مسافران نوروزی را داشته باشند تا ان‌شاءالله شاهد سفر خوبی در شهرستان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha